اجرای طرح جهش تولید در هفت هزار هکتار از دیمزارهای استان یزد

یزد- ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی یزد از اجرای طرح جهش تولید در هفت هزار هکتار از اراضی قابل کشت در مناطقی با بارندگی بالای ۲۵۰ میلی متر در دیمزارهای این استان خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی یزد، "عباس حاجی حسینی" با اشاره به اقلیم خشک و کویری استان افزود: با پیگیری های به عمل آمده در معاونت زراعت وزارت جهادکشاورزی، استان برای اولین بار جزو استان های دیمزار کشور معرفی شد.

وی با بیان اینکه این موقعیت برای بهره وری بهینه از سطح زیرکشت استان و تولید محصولات استراتژیک فرصت طلایی را به وجود آورده است خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در این طرح گونه های مساعد زراعی، گیاهان مقاوم به خشکی با عنایت به ذخایر ژنتیکی استان و گیاهان دارویی مانند آنغوزه، زیره سیاه و سبز، کاپاریس، کاکتوس آپونتیا کشت می‌شود.

حاجی حسینی اضافه کرد: انواع گیاهان علوفه ای نظیر خارشتر و اسپرس همچنین دانه های روغنی مانند گلرنگ و کاملینا نیز در دیمزارهای استان کشت می شود.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان های خاتم، مهریز، تفت، بهاباد و مروست هفت هزار هگتار از اراضی قابل کشت در راستای تحقق اهداف وزارت جهاد کشاورزی به موازات کاهش وابستگی و امنیت غذایی کشور با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حال برنامه ریزی و اجرا در طرح جهش تولید در دیمزارها است.

یکی از اقدامات بسیار مهمی که در سال‌های اخیر در کشور در دستور کار قرار گرفته است طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور است که در قالب یک برنامه پنج ساله و با عاملیت و نقش‌آفرینی وزارت جهاد کشاورزی و حمایت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در کشور در حال اجراست.

طرح جهش تولید در دیمزارها در قالب یک طرح پنج ساله در کشور در حال اجراست. با توجه به نتایج و دستاوردهای این طرح از جمله افزایش دانش و آگاهی کشاورزان، استفاده از کارشناسان و فارغ‌التحصیلان کشاورزی، به روز رسانی و تامین ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، صیانت و حفاظت از منابع آب و خاک و جلوگیری از فرسایش خاک و از همه مهم‌تر ارتقای امنیت غذایی این طرح ادامه داشته باشد.

اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها از مصادیق ورود دانش به مزارع است.

سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی زراعی، باغی، دام، طیور و شیلات در استان یزد تولید می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha