بنیاد مسکن استان مرکزی چهار هزار و ۲۸۵ واحد مسکن ملی در دست اقدام دارد 

اراک - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: ساخت چهار هزار و ۲۸۵ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی در این استان از سوی این نهاد در دست اقدام است.

به گزارش ایرنا، «علی عسگری» عصر سه‌شنبه در جریان بازدید از طرح مسکونی کوی کوثر اراک در جمع خبرنگاران، افزود: هم‌اکنون ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی در شهرهای آشتیان، تفرش، زرندیه، شازند، محلات، دلیجان، کمیحان و فراهان است که سه هزار و ۴۲۴ واحد بنیادساخت و ۸۶۱ واحد خودساخت است و تاکنون۲ هزار و ۱۱۸ واحد معرفی به بانک شده و ۲ هزار و ۲۰ واحد به انعقاد قرارداد رسیده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۴۴۲ واحد پروانه ساخت دریافت کرده و در مجموع در سطح استان مرکزی، یک‌هزار و ۸۵۹ واحد فوندانسیون، یک‌هزار ۳۲۲ اسکلت و سقف، ۵۳۹ واحد اتمام سفت کاری انجام شده و ۱۲۷ واحد هم تحویل داده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی این طرح تاکنون باید به ۴۶ درصد می‌رسید که اکنون ۴۴ درصد آن محقق شده و برای اجرای طرح نازک کاری نیز با ۲ پیمانکار مذاکره شده است که فعالیت عمرانی را با سرعت بیشتری از پیش ببرند.

عسگری با بیان اینکه زمین طرح اقدام ملی غدیر در قالب طرح نهضت ملی به بنیاد مسکن واگذار شده، گفت: ۴۶ هزار و ۱۳۰ متر زمین این طرح به نام راه و شهرسازی سند خورده که در ۱۹ مردادماه سال ۹۹ به بنیاد مسکن در راستای الحاق با طرح جامع شهر اراک واگذار شد.

وی بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی در ۲۴ اسفندماه سال ۹۹ موفق به اخذ پروانه ساخت این زمین شد که ۶۰۰ واحد مسکونی، یک قطعه تجاری و یک قطعه رستوران نیز پیش‌بینی شده است و این طرح در جنب طرح مسکونی کوثر قرار دارد.

وی تصریح کرد: متوسط زیربنای هر واحد ۸۵ تا ۹۰ متر مربع و ۲ خواب است که در قالب ۱۷ بلوک و هشت طبقه تعریف شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی افزود: اکنون پیمانکاری برای اسکلت و سفت کاری انتخاب شده و حدود ۹۰ درصد اسکلت طرح تکمیل شده است و سفت کاری ۲۲۵ واحد مسکونی، ۴۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عسگری گفت: طرح‌های نهضت ملی مسکن رایگان و تاسیسات شهری، پروانه هزینه ساخت و نظام مهندسی به میزان ۵۰ در تعهد دولت است.

وی تاکید کرد: تکمیل و افتتاح این طرح در شهریورماه سال ۱۴۰۳ هدفگذاری شده اما بر اساس برنامه تا پایان امسال نخستین بلوک‌ها به اتمام می‌رسد و امید است از ابتدای سال آتی واحدهای مسکونی تحویل متقاضبان شود و سپس عملیات اجرایی محوطه‌سازی‌ها کلید خورد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha