۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۲:۱۹
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85099783
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه: آمریکا به پنهان کاری اوکراین درباره حقایق قتل عام اودسا توجه نکرده است

تهران – ایرنا- سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد که آمریکا ترجیح داده است به مخفی کردن حقایق و نابودی شواهد در مورد قتل عام سال ۲۰۱۴ در اودسا توسط کی یف توجه نکند.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از خبرگزاری تاس، سفارت روسیه در آمریکا در گفت: "دوم ماه مه سالگرد نهمین سالگرد حوادث غم انگیز در اودسا است. "

سفارت روسیه در بیانیه‌ای افزود: در چنین روزی در سال ۲۰۱۴، یک گروه بی‌رحم از متعصبان اوکراینی ده‌ها غیرنظامی را به قتل رساندند. این افراط‌گرایان، مانند جانی‌های نازی، مردم بی‌دفاع، از جمله زنان و افراد مسن، را با چوب و میله‌های فولادی به داخل خانه اتحادیه‌ها راندند. این افراد سپس این ساختمان را با کوکتل مولوتف به آتش کشیدند.

سفارت مسکو در واشنگتن ادامه داد: حداقل ۴۸ نفر در آتش سوختند یا با گاز مونوکسید کربن مسموم شدند و یا برای نجات خود را از پنجره‌ها به بیرون پرت کردند. صدها نفر به شدت مجروح شدند. تنها "گناه" آن‌ها مخالفت با سیاست‌های تهاجمی نئونازی‌هایی به قدرت رسیده و تمایل آن‌ها به حفظ هویت روسی خود بود.

سفارت روسیه تاکید کرد: مقامات آمریکایی تصمیم گرفتند به این موضوع توجه نکنند. فعالان به اصطلاح حقوق بشر در واقع در تمام این سالها جلادان و شکنجه گران اودسا را مخفی کردند. حوادث غم انگیز اودسا برای همیشه یکی از شرم آورترین رویدادها در تاریخ اوکراین باقی خواهد ماند.

این بیانیه افزود: به رغم گذشت سالها از فاجعه اودسا، هیچ‌کس به خاطر این جنایت محاکمه یا محکوم نشده است. علاوه بر این، بسیاری از راست‌های افراطی توسط دولت اوکراین مورد تمجید قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha