۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۳:۴۹
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85099830
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ناتو: هواپیمای گشتی روسیه بر فراز اقیانوس اطلس شمالی ردیابی شد

تهران- ایرنا- سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که جنگنده‌های این اتلاف روز یکشنبه یک هواپیمای گشت دریایی روسیه که قوانین ایمنی هوایی را بر فراز اقیانوس اطلس شمالی نقض کرده بود، ردیابی کردند.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از تارنمای "گلوب‌اند میل"، فرماندهی هوایی ناتو اعلام کرد: هواپیمای تی یو ۱۴ (روسیه) قوانین ایمنی هوایی بین‌المللی را نقض کرده بود و می‌توانست برای هواپیماهای دیگر در منطقه ایجاد خطر کند.

به گفته ناتو، جنگنده‌های واکنش سریع انگلیس و نروژ توانستند این هواپیمای روسیه را ردیابی کنند.

این درحالی است که سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در جلسه وزیران دفاع کشورهای عضو همکاری شانگهای که به میزبانی هند برگزار شد، گفت که جنگ اوکراین تاکیدی بر تمرکز واشنگتن و متحدانش برای تحریک سایر کشورها جهت تقابل نظامی با مسکو و پکن است.

این مقام روسی خاطرنشان کرد غرب آمادگی پیشرفته خود را برای رویارویی با روسیه به نمایش گذاشت. تحریم‌های وسیعی بلافاصله علیه روسیه وضع شد و کمک‌ها و پشتیبانی‌های نظامی، مشاوره‌های نظامی و اطلاعاتی سازماندهی شد. تلاش‌های غرب برای راندن شرکای روسیه از اطرافش در راستای منزوی کردن مسکو و بی‌اعتبار کردن و شکست سیاست‌های رهبری روسیه صورت گرفت. این روند همچنان برای انزوای بیشتر روسیه در جهان ادامه دارد.

در همین حال، اولاف شولتز صدر اعظم آلمان گفته است که برلین همه تلاش خود را برای جلوگیری از تشدید تنش بین روسیه و ناتو به کار خواهد بست.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha