۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۴:۳۳
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85099875
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پولیتیکو: اوکراین اطلاعات ضدحمله علیه روسیه را از غربی‌ها پنهان می‌کند

تهران- ایرنا- مقام‌های اروپایی به پولیتیکو گفتند که پس از افشای اسناد محرمانه آمریکا درباره جنگ اوکراین، اکنون کی‌یف اطلاعات حساس درباره ضدحمله بهاری خود علیه روسیه را از غربی‌ها پنهان می‌کند.

به گزارش ایرنا، پولیتیکو سه‌شنبه به نقل از دو مقام اروپایی نوشت که اوکراین اطلاعات مربوط به زمان و محل ضدحمله علیه روسیه و تعداد نیروهای مشارکت‌کننده در آن را از متحدانش کتمان می‌کند.

رهبران نظامی اوکراین نگران هستند که انتشار اطلاعات مربوط به ضدحمله موجب آسیب رسیدن به این عملیات شود.

یک قانونگزار اوکراینی به پولیتیکو گفت که فقط تعداد اندکی از مقام‌های اوکراینی از جزییات ضدحمله خبر دارند و کی‌یف صرفا اطلاعات پایه‌ای را با آمریکا و سایر متحدان غربی در میان گذاشته است.

افشای اسناد و جزییات محرمانه طرح آمریکا و ناتو برای تجهیز ارتش اوکراین برای حمله به روسیه و نیز اسناد محرمانه دیگر دولت بایدن در شبکه‌های اجتماعی توئیتر و تلگرام بازتاب های بسیاری داشت و افشاکننده وقایع بسیاری در حوزه‌های مختلف است.

اف بی آی (پلیس فدرال آمریکا) ۲۴ فروردین ماه اعلام کرد جک تکسیرا مظنون افشای اسناد اطلاعاتی بسیار محرمانه در فضای مجازی را دستگیر کرده است.

اسناد اطلاعاتی فاش‌شده آمریکا نشان می‌دهد واشنگتن به اوکراین هشدار داده بوده که نمی تواند کنترل شهر باخموت را حفظ کند و برای کاهش خسارات، این شهر را ترک کند اما مقام‌های کی‌یف به این هشدار بی‌توجه بودند.

یک سند دیگر نشان می‌دهد که اوکراین می‌تواند علیه مسکو گام هایی از جمله استفاده از مهمات پیشرفته، انجام کمپین‌های اطلاعاتی و استفاده از فناوری ضد پهپاد برای «تحمیل هزینه‌های آتی» بر نیروهای روسی بردارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha