۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲:۱۱
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85103561
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هشدار حمله هوایی در اکثر مناطق اوکراین به صدا درآمد

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲:۱۱
کد خبر: 85103561
هشدار حمله هوایی در اکثر مناطق اوکراین به صدا درآمد

تهران- ایرنا- منابع رسانه‌ای اعلام کردند که مقام‌های اوکراین شنبه شب در دو سوم مناطق این کشور هشدار حمله هوایی صادر کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، هشدار حمله هوایی مناطق گسترده‌ای از کی‌یف تا غرب، شرق و جنوب اوکراین و همچنین منطقه خرسون و شبه‌جزیره کریمه را در بر گرفت.

در همین حال، تاس خبر داد که صدای انفجار در شهرهای اودسا و میکولایف شنیده شد. از همین رو، مقام‌های اوکراین در مناطق اودسا و میکولایف هشدار حمله هوایی صادر کردند.

تارنمای اوکراینی «سترانا» نیز گزارش داد که انفجارهایی در شهر دنیپر و منطقه سومی رخ داده است.

اسپوتنیک هم در گزارشی نوشت که روز شنبه هشدار حمله هوایی در مناطق خیرووهراد، خارکیف و پولتاوا به صدا در آمد.

این در حالی است که اوکراین روز شنبه ادعا کرد که با استفاده از سامانه دفاع هوایی پاتریوت ساخت آمریکا یک موشک مافوق صوت روسیه را در آسمان کی‌یف پایتخت این کشور منهدم کرد.

از سوی دیگر، اولگ کریوچکوف مشاور سرگئی آکسیونوف رئیس منطقه کریمه اعلام کرد: سامانه‌های پدافند هوایی روسیه روز شنبه دو موشک بالستیک را که توسط سامانه موشکی گروم-۲ اوکراین شلیک شده بود، بر فراز منطقه کریمه ساقط کردند.

تشدید حملات هوایی در حالی است که رسانه‌ها در ماه‌های گذشته از افزایش حملات روسیه در بهار و ضدحمله اوکراین خبر داده بودند.

یوگنی پریگوژین بنیانگذار گروه شبه نظامی «واگنر» چهارشنبه با بیان اینکه حمله نیروهای مسلح اوکراین در عمل آغاز شده است، گفت: مرحله فعال این عملیات ممکن است در روزهای آینده شروع شود.

نیویورک تایمز دو هفته چیش با استناد به اسناد افشا شده پنتاگون گزارش داد که نیروهای اوکراینی برای ماه می یک حمله متقابل در جهت جنوب را برنامه‌ریزی کرده‌اند.

اما مقام‌های اروپایی سه‌شنبه گذشته به پولیتیکو گفتند که پس از افشای اسناد محرمانه آمریکا درباره جنگ اوکراین، اکنون کی‌یف اطلاعات حساس درباره ضدحمله بهاری خود علیه روسیه را از غربی‌ها پنهان می‌کند.

این نشریه پیشتر گزارش داده بود که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بی‌سر و صدا برای احتمال شکست «ضدحمله» بهاری اوکراین علیه روسیه آماده می‌شود و نگران تبعات آن است.

به گفته مقام‌های ایالات متحده، گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد که اوکراین توانایی عقب راندن نیروهای روسیه در جاهایی را که عمیقا موقعیت مستحکمی دارند، ندارد. این نگرش در مورد سایر میادین نبرد در اوکراین نیز صدق می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha