گام‌های دولت در فارس برای تحقق شعار سال با رفع موانع پیش‌روی ۱۳۴ واحد تولیدی

شیراز-ایرنا- مدیران ارشد استان فارس در تداوم رویکردهای حمایتی دولت سیزدهم از تولید و با هدف تحقق شعار سال ۱۴۰۲ تحت عنوان مهار تورم و رشد تولید، از ابتدای سال جاری تاکنون موانع پیش‌روی ۱۳۴ واحد تولیدی و صنعتی استان را برداشته‌اند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای سال جاری تا کنون چهار جلسه کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید و احیای واحدهای تولیدی راکد به ریاست استاندار فارس و دبیری سازمان صنعت، معدن و تجارت و با حضور اعضای کارگروه برگزار شده است تا مسیر رسیدگی به درخواست‌های پیش‌روی فعالان حوزه تولید با سرعت بیشتری طی شود.

برگزاری مستمر و منظم کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان فارس، تا کنون تاثیر بسزایی در احیا، واحدهای راکد، تثبیت و افزایش اشتغال و همچنین افزایش ظرفیت تولید واحدهای نیمه فعال داشته است؛ یکی از خروجی‌های این کارگروه می‌توان به تحقق میزان اشتغال فراتر از تعهد در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد که ۱۲۵ درصد تحقق یافت.

گام‌های دولت در فارس برای تحقق شعار سال با رفع موانع پیش‌روی ۱۳۴ واحد تولیدی

برنامه‌ریزی برای ایجاد ۱۰۰ هزار شغل جدید در اولویت‌ مدیران فارس

استاندار فارس در خصوص میزان اشتغال ایجاد شده در استان طی سال گذشته بیان کرد: در سال ۱۴۰۱، بیش از ۷۳ هزار فرصت شغلی جدید با همکاری سرمایه‌گذاران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان ایجاد شد که این آمار ۲۵ درصد فراتر از سهم تعیین شده دولت برای فارس بود.

محمدهادی ایمانیه با اشاره به اولویت‌های استان در سال ۱۴۰۲ و لزوم برنامه ریزی مدیران استان برای تدوام مسیر ایجاد اشتغال در سال جاری، افزود: برنامه‌ریزی برای ایجاد ۱۰۰ هزار شغل جدید در سال جاری در استان باید در اولویت مدیران تمامی دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی بر ضرورت تلاش برای جذب سرمایه‌گذار در استان تاکید کرد و گفت: برای رسیدن استان به جایگاه بهشت سرمایه‌گذاران در کشور نباید از هیچ کوششی دریغ شود.

ایمانیه همچنین با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان مهار تورم و رشد تولید، بیان کرد: تلاش برای تحقق شعار سال باید در اولویت تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باشد.

تا پایان سال جاری صنایع راکد در فارس نخواهیم داشت

استاندار فارس گفت: تلاش خواهیم کرد تا پایان سال جاری صنایع راکدی که تمایل به خروج از رکود دارند، در استان نداشته باشیم.

ایمانیه با بیان اینکه ۲ شعار اصلی دولت سیزدهم، هم اکنون به ۲ شاخص ملی تبدیل شده است، افزود: ایجاد یک میلیون شغل و احداث یک میلیون مسکن در سال، ۲ شعار اصلی دولت بوده و هست، که فارس در این ۲ حوزه، رتبه برتر را در بین استان های بزرگ کشور کسب کرده است؛ لازم است همچنان در سال جاری نیز این رتبه برای فارس حفظ شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: به رغم همه زحمات مدیران استان، هنوز برخی صنایع در استان راکد هستند که باید به صورت گروهی و دسته بندی شده مسایل مربوط به هر حوزه در جلسات رفع موانع تولید و کارگروه حمایت از سرمایه‌گذاری استان مطرح شود تا موانع پیش روی آنان را برطرف کنیم.

ایمانیه عمده ترین دلیل رکود صنایع و بنگاه های اقتصادی را کمبود نقدینگی اعلام کرد و افزود: سه شنبه های آخر هر ماه توسط اداره کل اقتصاد و امور دارایی استان، عدد ریالی سرمایه گذاری های انجام شده در فارس اعلام می شود.

وی ادامه داد: در هفته زمانی را برای ملاقات با سرمایه گذاران اختصاص داده‌ام که حل مسایل آن در دستگاه‌های اجرایی به نتیجه نرسیده است.

گام‌های دولت در فارس برای تحقق شعار سال با رفع موانع پیش‌روی ۱۳۴ واحد تولیدی

واحدهایی که موانع از سر راهشان برداشته شد

در نخستین جلسه کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید و احیای واحدهای تولیدی راکد استان فارس در سال جاری که ۱۵ فروردین ماه برگزار شد، موضوعات و چالش های پیش روی ۲۰ بنگاه اقتصادی مطرح و تصمیمات عملیاتی برای رفع آن اتخاذ شد. این بنگاه ها در زمینه تولید آب معدنی، فرآورده های گوشتی، طرح تولید کاشی و سرامیک, گچ ، طرح تولید گندله آهن ، ادوات کشاورزی، عصاره شیرین بیان، تجهیزات کشاورزی و... فعالیت داشتند و خواهان تقسیط بدهی، مجوز تخصیص زمین ، درخواست تسهیلات و... بودند.

همچنین در دومین جلسه این کارگروه که ۲۲ فروردین ماه برگزار شد، مسایل پیش روی ۲۴ بنگاه اقتصادی که در زمینه باغ زیتون، پودر عصاره شیرین بیان ، قطعات خودرو ، خیاطی ، پلیمر ، بتن سیال معمولی ،آلومینیوم فعالیت می کردند و درخواست هایی همچون یارانه آبیاری قطره ای، تقسیط بدهی، درخواست تسهیلات، تعیین تکلیف بدهی، تعیین تکلیف مابه التفاوت نرخ سوخت، بررسی برخی مصوبات درخواست تسهیلات و... داشتند، رسیدگی و تصمیم‌گیری لازم برای رفع مشکلات آنان اتخاذ شد.

در سومین جلسه کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید و احیای واحدهای تولیدی راکد استان فارس نیز موانع ۵۳ بنگاه اقتصادی برداشته شد؛ این بنگاه های اقتصادی در زمینه تولید و بسته بندی روغن نباتی،ترانس برق، خاتم کاری، طرح تولید قوطی فلزی کنسرو ، الکل طبی ، لوله های پلی اتیلن، گلخانه، رب گوجه و ترشیجات و.... فعالیت می کردند و درخواست هایی همچون اقاله سهام ، تامین برق ، آب و گاز مورد نیاز ، درخواست تسهیلات ، تمدید تسهیلات ، تعیین تکلیف تسهیلات، تعیین تکلیف بدهی و... داشتند.

همچنین در آخرین جلسه این کارگروه که روز گذشته به ریاست استاندار فارس برگزار شد، درخواست های ۳۷ بنگاه اقتصادی بررسی و مصوبات راهگشایی برای رفع موانع پیش روی این بنگاه ها به دنبال داشت.

گام‌های دولت در فارس برای تحقق شعار سال با رفع موانع پیش‌روی ۱۳۴ واحد تولیدی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این زمینه بیان کرد: در این جلسه موضوعات ۳۷ بنگاه اقتصادی و فعالیت در زمینه تولید تخم مرغ، خدمات ( شهرک صنعتی دارویی بیضا )، تجهیزات مخابراتی ، گازهای صنعتی و سازه های فلزی، سبدسازی ، درب و پنجره دوجداره ، انواع جعبه و محفظه پلاستیکی و ... بررسی و در خصوص تامین آب مورد نیاز، ترخیص کالا، تعیین تکلیف بدهی ، درخواست تسهیلات، مطرح که به صورت کارشناسی موارد بررسی شده، اتحاذ تصمیم و مصوبات لازم صورت پذیرفت.

حمیدرضا ایزدی با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه عملیاتی و راهبردی تحقق شعار سال با رویکرد تحولی مجموعه فعالیتهای اقتصادی ، تولیدی و توسعه ای استان گفت: استمرار تلاش‌ برای توسعه کمی و کیفی تولید و خدمات،بهره مندی و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندیهای درونی استان، و توجه به فراهم کردن زیرساخت ها در صنعت نیز بررسی و شناخت نقاط قوت و ضعف توام باهمکاری و هم‌افزایی سایر دستگاهها از جمله اقدامات مهم ،موثر و مطلوب در رشد تولید و سرمایه گذاری استان است.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی در رونق بخشی تولید و اقتصاد نیز نقش و تاثیر مستقیم دارد، افزود: در این راستا ورود جدی تر بخش خصوصی، کارآفرینان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان با هدایت و حمایت صاحبنظران، دانشگاهیان، محققان و پژوهشگران این حوزه آثار بسیار مثبت و چشم گیری را به همراه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha