۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۱۸
کد خبرنگار: 5428
کد خبر: 85099947
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فیلم / قزوین، مهد پرورش خوشنویسان کشور

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۱۸
کد خبر: 85099947
فیلم / قزوین، مهد پرورش خوشنویسان کشور

قزوین - ایرنا - احمد پیله چی، استاد برجسته خوشنویسی کشور، قزوین را از دیرباز مهد پرورش بزرگان این هنر در کشور دانست و گفت: رشد و اعتلای خوشنویسی و رغبت روزافزون مردم قزوین به این هنر در دیار مینودری باعث شد تا این شهر امروزه پایتخت خوشنویسی کشور نامیده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، احمد پیله چی قزوینی، از اساتید برجسته قزوینی و عضو عالی شورای عالی انجمن خوشنویسان کشور بوده و نشان درجه یک هنری را در کارنامه پربار خود نیز دارد.

وی از کودکی به خوشنویسی علاقه مند بود و پیش از اینکه به مدرسه برود، خواندن و نوشتن را در خانه آموزش دیده بود و از پنج سالگی نیز در حوزه خط با قلم و مرکب فعالیت خود را آغاز کرد.

این هنرمند خوشنویس قزوینی از سال ۵۳ تحت نظر استاد مرحوم سید علی رفیعی قزوینی، برادر علامه رفیعی قزوینی خوشنویسی را ادامه داد و در سال ۵۴ نیز موفق به ورود به کلاس خوشنویسی استاد ابوالحسن محصص مستشاری شد، پس از ۲ سال موفق به کسب مدرک عالی این رشته گردید و در سال ۵۶ به عنوان مدرس انجمن خوشنویسان قزوین و مدرس دبیران هنر آموزش و پرورش قزوین مشغول تدریس شد.

استاد پیله چی، ضمن تحصیل و تدریس خوشنویسی، در سال ۵۷ که قرار بود در آزمون ممتاز این رشته شرکت کند به دلیل درگیری های پیش از انقلاب نتوانست اما در تابستان سال ۵۸ موفق به کسب این مدرک شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha