۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۱۸
کد خبر: 85100059
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اینبار خدمات اردوهای جهادی به دامداران بمی خیر رساند

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۱۸
کد خبر: 85100059
اینبار خدمات اردوهای جهادی به دامداران بمی خیر رساند

کرمان - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به برگزاری طرح اردوهای جهادی با هدف انجام خدمات دامپزشکی گفت: در این طرح بالغ بر ۳۰ هزار دام سبک در منطقه دارزین شهرستان بم خدمات دامپزشکی دریافت کردند.

به گزارش ایرنا، صدیقه کاظمی‌نیا روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری اردوی جهادی عشایر دشت دارزین بم در جمع خبرنگاران افزود: می‌توان اردوی جهادی منطقه دارزین را به دلیل اینکه خدمات به صورت جامع در آن ارائه می شود به عنوان پایلوتی در سراسر استان کرمان معرفی کرد زیرا چنین خدمات گسترده‌ای تاکنون در شهرستان‌های دیگر ارائه نشده است.

وی تصریح کرد: طرح جهادی عشایر دشت دارزین بم با ۶ اکیپ دامپزشکی در این منطقه اجرا شد و دام‌های سبک تحت پوشش مایه کوبی، آبله، تب مالت، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و سمپاشی قرار گرفتند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان بیان‌کرد: همچنین در این طرح ویزیت و درمان رایگان دام‌ها انجام و مکمل‌های دامی بین دامداران دارزین توزیع شد.

وی ادامه داد: در این طرح جهادی کمبودهای تغذیه‌ای و برخی از بیماری‌های انگلی در بین دام‌ها مشاهده شد که درمان آنها در حال انجام است.

کاظمی نیا خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، بسیج و نیروهای داوطلب، دامپزشکی را در اجرای این طرح همراهی کردند و ویزیت و درمان رایگان، توزیع بسته‌های خدماتی و معیشتی نیز بین عشایر انجام شد.

وی ادامه داد: این طرح به مدت سه روز و تا پایان هفته در دارزین در حال اجرا است و امیدواریم بتوانیم در سایر مناطق محروم عشایر نیز این طرح را اجرا کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: با توجه به رویکرد جدید این سازمان مبنی بر مشارکت جهادی در مناطق محروم و عشایری اردوهای جهادی به صورت هفتگی در سطح شهرستان‌های استان کرمان با محوریت دامپزشکی در حال انجام است.

وی افزود: در طرح‌های جهادی خدمات رایگان به عشایر داده می شود و در خصوص بسیاری از بیماری‌ها بخصوص بیماری‌های مشترک بین دام و انسان آموزش رایگان داده می شود که این آموزش‌ها در ارتقای بهداشت و کمک به سلامت بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

اینبار خدمات اردوهای جهادی به دامداران بمی خیر رساند

کاظمی نیا با اشاره به مشاهده شدن مورد انسانی گزش هاری در جنوب استان کرمان تصریح کرد: با توجه به اینکه استان کرمان به لحاظ هاری در حیات وحش دارای مشکل است و انجام واکسیناسیون هاری توسط دامپزشکی در حیات وحش قابل انجام نیست، این موضوع باید توسط سازمان محیط زیست و سازمان‌های دیگر پیگیری شود.

وی ادامه داد: دامپزشکی در خصوص واکسیناسیون هاری سگ‌های صاحب‌دار و سگ گله کار انجام می دهد و همچنین در طرح مبارزه با سگ‌های بدون صاحب که شهرداری‌ها متولی اصلی آن هستند نیز مشارکت دارد.

به گزارش ایرنا، در این طرح جهادی ویزیت رایگان، واکسیناسیون، بهداشت محیط روستا، سم‌پاشی، توزیع محلول کُلر مادر توسط اردوی جهادی دامپزشکی و با همکاری بسیج عشایر، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی بم، بسیج مقاومت سپاه بم، فرمانداری و بخشداری مرکزی بم به مدت سه روز در حال انجام است.

بم در فاصله ۱۸۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha