۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85100153
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عزم جدی شهرداری قزوین در سرعت بخشیدن به پروژه های شهری است

قزوین - ایرنا - شهردار قزوین گفت: سرعت بخشیدن به پروژه های شهری جهت بهره برداری و استفاده شهروندان مهمترین اولویت ما در مجموعه مدیریت شهری است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی صباغی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های شهرداری قزوین به مناسبت هفته ملی شوراها، تصریح کرد: توسعه شهر بدون شک تنها در سایه خرد جمعی، وفاق و همدلی مدیریت شهر و مجموعه شوراهای اسلامی محقق می شود و به همین جهت وظیفه شهرداری اجرای عملیات عمرانی و خدماتی و وظیفه شوراهای اسلامی نیز نظارت و سیاستگذاری در امور شهری است.

وی با بیان اینکه به طور حتم با تعامل و مشورت مجموعه مدیریت شهری می توان گام های بلندتر و سازنده تری را در امر توسعه شهر برداشت، افزود: عزم جدی شهرداری و شورای شهر قزوین حرکت در مسیر وحدت و رفع مشکلات پیش رو است تا توسعه و آبادانی این شهر با مشکل روبرو نشود.

به گفته صباغی، با مشورت و اتخاذ تصمیمات مناسب می توان گام های اساسی و مناسبی را در جهت توزیع خدمات عادلانه در مناطق مختلف سطح شهر برداشت.

شهردار قزوین با اشاره به افتتاح منطقه نمونه گردشگری بوستان باراجین، اظهار کرد: این مکان محلی مناسب برای معرفی توانمندی و ظرفیت های استان به گردشگران می تواند باشد و برای راه اندازی آن نیز تلاش های مضاعفی صورت گرفته تا محلی شایسته و درخور استفاده گردشگران داخلی و خارجی باشد.

وی ادامه داد: پروژه ساختمان اداری منطقه نمونه گردشگری باراجین با ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار و در سه طبقه شامل یک هزار و ۵۰۰ متر زیربنا، ۵۰۰ متر مربع محوطه‌سازی در مدت ۲ سال احداث و به مرحله بهره برداری رسیده است و از این پس دستگاه های اجرایی، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و سایر ارگان ها می توانند مراسم های خود را در محیط شاد و نشاط انگیز برگزار کنند.

صباغی خاطرنشان کرد: مراسم های هم‌اندیشی و شوراهای اندیشه‌ ورزی جهت وحدت‌ کار و ایجاد همدلی می‌تواند در منطقه نمونه گردشگری بوستان باراجین که با تفکر گردشگری بنا شده، برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری قزوین توجه ویژه ای به اجرای عملیات عمرانی در خصوص رفاه حال شهروندان و سرعت بخشیدن به کارها دارد تا وعده های داده شده در موعد مقرر خود به ثمر بنشیند، افزود: تلاش ما بر آن است تا ابتدا فرهنگ دوست داشتن شهر را برای خود اثبات کنیم و سپس به فرهنگ گردشگری بپردازیم تا بتوان فرهنگ و تمدن مردم متدین و فهیم قزوین را در سطح میهن اسلامی خود بسط و گسترش دهیم.

شهردار قزوین در ادامه از افتتاح بزرگترین ابرپروژه این شهر (کمربندی آیت‌الله باریک‌بین) در ماه آینده خبر داد و گفت: با افتتاح این پروژه بار سنگینی از دوش ترافیک شهری کاسته می شود و شهروندان با خاطری آسوده می‌توانند شمال تا جنوب شهر را در کمترین زمان ممکن و در ترافیکی سبک و روان طی کنند.

شهروندان قزوینی در انتظار بهره برداری از پروژه های خوب باشند

یک عضو شورای شهر قزوین نیز در این مراسم اظهار کرد: به زودی شاهد افتتاح پروژه های خوبی در سطح شهر قزوین شاهد خواهیم بود.

مهدی مهدی خانی با اشاره به هفته شوراها، تصریح کرد: شوراهای اسلامی بدون شک نماد مردم سالاری دینی به شمار می روند و تبلور واقعی خرد جمعی برای اعتلا و توسعه شهرها و روستاها در حوزه مدیریت اصولی و خدمات‌رسانی هرچه شایسته‌تر به شهروندان در حوزه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و اجتماعی هستند که در سایه تعامل، همکاری و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه به منظور حل مشکل ترافیک جنوب شهر قزوین به زودی میدان مرکزی میوه و تره‌بار به حاشیه شهر منتقل می شود، یادآور شد: علاوه بر انجام این کار، راه‌اندازی ۱۲ میدان میوه و تره بار در قزوین در برنامه های مدیریت شهری گذاشته شده که با راه‌اندازی آنها شاهد کاهش بار ترافیکی شهر و موضوع زیباسازی فضای شهری نیز خواهیم بود.

این عضو شورای شهر ادامه داد: از دیگر اقدامات مهم شهرداری قزوین در حوزه کمک به رفع مشکلات ترافیک شهر، افتتاح بلوار آیت‌الله باریک‌بین در آینده نزدیک است که با راه‌اندازی این پروژه شاهد رفع معضل ترافیک شرق قزوین خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha