۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۵۹
کد خبر: 85100222
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تایوان بدنبال همکاری با آمریکا برای تولید نسل جدید جنگنده

تهران- ایرنا - رئیس شرکت بخش توسعه صنعت هوافضا و قراردادهای دفاعی تایوان گفت به دنبال همکاری با آمریکا برای تولید داخلی جت های جنگنده پیشرفته نسل جدید هستیم.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از رویترز، تایوان روزانه شاهد پرواز جت های جنگنده چینی بر فراز حریم هوایی این جزیره است. بخش اصلی بدنه نیروی هوایی تایوان را جنگنده های اف-۱۶ شرکت لاکهیید مارتین و جنگنده های میراج ساخت فرانسه در کنار جنگنده های دفاعی داخلی F-CK۱ چینگ اوئو تشکیل می دهد.

تایوان از ناوگان تولید داخل خود بیش از ۳ دهه استفاده کرده اما درعین حال در این مدت نیز بروز رسانی هایی انجام شده است.

هو کائی هونگ رئیس شرکت بخش توسعه صنعت هوافضا و قراردادهای دفاعی تایوان در مصاحبه با خبرنگاران در جلسه کارگروه صنعت دفاعی آمریکا-تایوان در تایپه گفت این شرکت خواستار افزایش توانمندی فنی خود برای کمک به توسعه نسل بعدی جنگنده های تایوان است.

وی در ادامه سخنانش افزود وقتی صحبت از توسعه نسل بعدی جنگنده ها می شود ما امیدواریم آمریکا از تایوان حمایت کند و این حمایت شامل کمک در ساختن موتور، سیستم های کنترل، کنترل های محیطی و سایر موارد دیگر است که در ضمن فرصتی برای همکاری تایوان و آمریکاست.

تایوان در سال ۲۰۱۷ برنامه جنگنده های نسل بعدی خود را اعلام کرد که شامل فناوری های مخفی بود اما جزئیات کمی از آن زمان منتشر شده است.

تایوان در جستجوی یافتن راه هایی برای تولید داخلی جنگنده ها و یا سلاح های دیگر از جمله زیردریایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha