بوکس قهرمانی جهان؛ شه‌بخش با اقتدار آغاز کرد

تهران- ایرنا- بوکسور مطرح ایران کار خود در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ تاشکند را با برتری قاطع مقابل حریفی از تاجیکستان آغاز کرد.

به گزارش ایرنا؛ بیست و دومین دوره مسابقات بوکس قهرمانی جهان با حضور ۵۳۹ بوکسور از ۱۰۷ کشور، از روز دوشنبه به میزبانی تاشکند پایتخت ازبکستان آغاز شد و ۱۴ روز ادامه خواهد داشت.

امروز چهارشنبه ایران یک نماینده داشت و دانیل شه‌بخش امید اصلی تیم کشورمان در وزن ۶۰ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست به مصاف حریفی از تاجیکستان رفت که در راند نخست مبارزه برابری از سوی دو بوکسور ارائه شد. دانیال در راند دوم و سوم عملکرد بسیار بهتری داشت و با جابه جایی های مناسب و استفاده از ضربات دست جلو، حریف خود را در رینگ گرفتار کرد و در نهایت پنج بر صفر پیروز شد تا شروعی امیدوار کننده داشته باشد. دومین مبارزه شه‌بخش، روز دوشنبه با سیمِئونوف روسنوف از بلغارستان خواهد بود.

شه‌بخش در دوره گذشته این مسابقات به مدال برنز رسید و نخستین مدال تاریخ ایران در میدان جهانی را کسب کرد.

تیم ایران در مسابقات جهانی تاشکند، هفت نماینده دارد که در دو روز گذشته، پوریا عبدالمالکی در نخستین مبارزه خود در وزن ۵۷ کیلوگرم پیروز شد اما میثم قشلاقی در ۸۰ و امین مجنونی در ۸۶ کیلوگرم با قبول شکست برابر حریفان از دور مسابقات کنار رفتند.

فدراسیون جهانی بوکس (IBA) برای این رقابت‌ها جوایز دلاری نیز در نظر گرفته است که به نفر اول ۲۰۰ هزار دلار، به نفر دوم ۱۰۰ هزار دلار و به نفرات سوم ۵۰ هزار دلار تعلق می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha