دولت سیزدهم صدور مجوز آموزشگاههای فنی در خراسان رضوی را ۲ برابر کرد

مشهد-ایرنا- مدیر کل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: صدور مجوز آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در این استان طی دولت سیزدهم ۲ برابر شد، به طوریکه مجوزهای صادره طی این مدت معادل چهاردهه گذشته بوده است.

به گزارش ایرنا، افشین رحیمی گل‌خندان روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: ۸۰۰ آموزشگاه آزاد در استان خراسان رضوی تا پارسال مجوز فعالیت داشتند که ۹۰۰ آموزشگاه جدید فنی و حرفه ای طی سال ۱۴۰۱ به این تعداد افزوده شدند.

وی با اشاره به اینکه در قالب طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار سالانه سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار و ۵۰۰ نفر در واحدهای صنفی خراسان رضوی مهارت‌ فرا گرفتند، گفت: بیش از ۸۰ درصد این افراد پس از کسب مهارت جذب بازار کار می‌شوند.

رحیمی گفت : ۱۲۰ هزار واحد صنفی در مشهد فعال است که طبق برنامه ریزی ها از ۲۵ درصد این شمار برای آموزش ۳۰ هزار نفر استفاده خواهد شد.

وی بیان کرد : سالانه میلیون ها نفر ساعت از آموزشهای مهارتی و فنی در استان خراسان رضوی بهره مند می شوند که افراد مهارت دیده در این قالب می‌توانند نسبت به ارتقای سطح کمی و کیفی تولید کمک کنند.

رحیمی با بیان اینکه هم اکنون هزار و ۴۰۰ آموزشگاه آزاد در استان خراسان رضوی فعال است، افزود: هزار مورد از این آموزشگاهها در مشهد دایر است.

وی ادامه داد: در استان خراسان رضوی هم اکنون در ۹۷ پادگان و ۱۲ ندامتگاه نیز ارایه آموزش مهارتی را در دست اقدام داریم.

مدیر کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای خراسان رضوی اظهارکرد: در سال گذشته چهار هزار و ۸۰۶ نفر از شاغلان این استان آموزش مهارت دیدند.

وی با اشاره به آموزش مهارتی به پنج هزار و ۹۶۲ نفر از زندانیان و ۸۰۰ نفر از پناهندگان ، گفت: در سال گذشته ۹۶ هزار و ۷۶۹ نفر در آموزشگاه‌های آزاد و ۵۵ هزار و ۱۸۱ نفر در بخش دولتی و به طور کلی ۱۵۰ هزار نفر آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha