رسانه صهیونیست:بازدارندگی ما فرسایش یافته است/حماس و جهاد اسلامی معادله جدید ترسیم می‌کنند

تهران-ایرنا- یک رسانه صهیونیست با اشاره به حملات راکتی روز گذشته گروه های مقاومت به شهرک های صهیونیست نشین نوشت هدف از این حملات در روز روشن؛ ایجاد معادله جدیدی از سوی حماس و جهاد اسلامی در غزه بود و بیانگر آن است که توان بازدارندگی رژیم اسرائیل در وضعیت فرسایش مستمر قرار دارد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» با انتشار یادداشتی به قلم «یوشی یهوشع» خبرنگار خود در این باره نوشت: پاسخ رژیم اسرائیل به شلیک موشک از نوار غزه، فرصتی از دست رفته برای بهبود وضعیت امنیتی خود در آینده نزدیک و احیای توان بازدارندگی آن است که در منطقه کاهش یافته، نکته این است که گروه‌های مقاومت فلسطین اکنون به خود اجازه می‌دهند که در روز روشن موشک پرتاب کنند.

یهوشع در این یادداشت آورده است، جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی به دنبال ترسیم معادله جدیدی با رژیم صهیونیستی هستند و در این زمینه نیز موفق عمل کرده‌اند و در مقابل، اسرائیل نه تنها در اتفاقات جنوب غزه، بلکه در اتفاقات شمال سرزمین های اشغالی (مرز لبنان) در جریان تعطیلات عید یهودی «فصح» (پاک) بسیار ضعیف عمل کرده است.

در ادامه این یادداشت آمده که واکنش رژیم صهیونیستی به موشکهای شلیک شده از نوار غزه ، شب هنگام و دیر صورت گرفت و هزینه سنگینی برای گروه‌های مقاومت در غزه به همراه نداشت، این درحالی است که ده‌ها هزار شهرک‌نشین زیر آتش این موشکها بودند، شب را در پناهگاه‌ها سپری کردند و صبح نیز با دستورالعمل‌های سرویس‌های امنیتی، زندگی‌ روزمره خود را از سر گرفتند.

یهوشع نوشت: موشک باران شهرک‌ها از غزه در روز روشن و همزمان با اوج تردد اسرائیلی‌ها انجام و باعث شد که زندگی عادی آنها با اضطراب و ناامیدی ادامه یابد.

این خبرنگار صهیونیستی ادامه داد: هدف از موشک‌باران گروه های مقاومت در روز روشن؛ ایجاد معادله جدیدی از سوی حماس و جهاد اسلامی در غزه بود و بیانگر آن است که توان بازدارندگی رژیم اسرائیل در وضعیت فرسایش مستمر قرار دارد و همچنین سیاست مهار و واکنش‌های بررسی شده به چنین رویدادهایی نامتناسب بوده است.

«شیخ خضر عدنان» از رهبران اسیر جنبش جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری دیروز پس از ۸۶ روز اعتصاب غذا در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و در پی این جنایت، مبارزان فلسطینی حملات راکتی خود را عصر دیروز سه شنبه به شهرک‌های صهیونیست‌نشیبن از جمله «سدیروت»، «نیرعام»، «ایرز»، «ایبیم» و «شعار هنیگیف» در سرزمین های اشغالی آغاز کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز مناطق مختلف غزه را هدف حملات هوایی و توپخانه ای خود قرار داد که بار دیگر با پاسخ موشکی رزمندگان مقاومت روبرو شد. هم اکنون با میانجیگری برخی طرفها، آرامش در غزه برقرار شده است.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز چهارشنبه بر لزوم تحویل پیکر شهید عدنان به خانواده وی تاکید کرد و گفت که مقاومت برای هرگونه سناریوی احتمالی در نبرد با دشمن صهیونیست آماده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha