نماینده سوری: تقویت روابط ما با ایران ابزاری مهم برای مقابله با سیاست تک‌قطبی استعماری است

تهران – ایرنا – یک نماینده پارلمان سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری «ایرنا» گفت که روابط برادرانه و تاریخی سوریه و جمهوری اسلامی ایران بر پایه احترام متقابل و سرنوشت مشترک دو ملت بنیان گذاشته شده است.

«محمد فواز» روز سه شنبه در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری ایرنا افزود: سفر رئیس جمهور ایران به دمشق به معنای اعلام پیروزی محور مقاومت و سوریه به عنوان نوک پیکان مبارزه با تروریسم جهانی است که سعی در نابودی سوریه و محور مقاومت داشته و دارد.

نماینده سوری اضافه کرد: عمق روابط برادرانه و تاریخی دو کشور که توسط حافظ الاسد و امام خمینی(ره) برپایه احترام متقابل، یکی بودن اهداف، یاری مظلومان و دفاع از آن ها در برابر مستکبران پایه گذاری شد، بر ما واجب می سازد که این روابط را در شرایط کنونی تقویت کنیم.

فواز گفت: توسعه و تقویت این روابط می تواند ابزار مهمی برای مقابله و ایستادگی در برابر سیاست تک قطبی استعماری باشد که یکی از اهداف آن درهم شکستن محور مقاومت و نابود کردن دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: سفر آیت الله رئیسی به سوریه تاثیر زیادی بر توسعه و تقویت روابط دو کشور در همه زمینه ها به بالاترین سطوح دارد و مرحله پس از این سفر با مرحله پیش ازآن قابل مقایسه نخواهد بود.

نماینده مجلس سوریه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران پیشتر نیز از هیچ کمکی به جمهوری عربی سوریه دریغ نکرده است ولی اهمیت این سفر از آنجاست که همزمان با تحولات بزرگ منطقه ای و بین المللی انجام شده است و یکی از این تحولات گفت و گوهای سوری – ترکی است که جمهوری اسلامی ایران از نخستین طرف هایی است که خواهان آغاز این گفت‌وگوها بود.

نماینده پارلمان سوریه ادامه داد: ایران کشوری پیشرفته در همه زمینه هاست و در روابط آینده دو کشور می توان بر بخش های انرژی، اقتصاد، ارتباطات و مبادلات تجاری تمرکز کرد.

وی اضافه کرد: به نظر من بسیار مهم است که مسیر ترانزیت زمینی جاده ای و ریلی میان دو کشور از طریق عراق نیز فعال شود که اهمیت بسیاری برای همه کشورهای منطقه و حتی اروپا دارد.

فواز افزود: در جنگ هشت سال دفاع مقدس سوریه در کنار ایران ایستاد و هنگامی که جنگ سازماندهی شده علیه سوریه آغاز شد، جمهوری اسلامی ایران همانطور که انتظار می رفت برغم همه تهدیدها در کنار ملت سوریه ایستاد.

وی اظهار کرد: ملت سوریه به ملت ایران به عنوان یک دوست و برادر نگاه می کند که در دشوارترین مراحل، خون جوانانش را تقدیم کرد تا سوریه مستقل و یکپارچه بماند و به این ترتیب وفاداری را با وفاداری پاسخ گفت.

این نماینده مجلس سوریه گفت: ملت سوریه امیدوار است که سطح روابط دو کشور به بالاترین سطح برسد و شرکت های ایرانی به طور فعال در بازسازی سوریه پیشرو باشند و برای تسهیل فعالیت های اقتصادی، روابط بانکی میان دو کشور برقرار شود.

فواز افزود: طبیعی است که دشمنان بشریت برای سنگ اندازی در مسیر روابط ایران و سوریه تلاش کنند ولی ما با همه این تلاش های منفی به مسیر خود ادامه می دهیم و تا زمانی که دشمنان از روابط ما ناراحت باشند ما مطمئن هستیم که در راه درستی گام گذاشته ایم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha