۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۲۵
کد خبرنگار: 942
کد خبر: 85100869
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهسازی راه‌های خسارت‌دیده سیلاب مراوه‌تپه آغاز شد

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۲۵
کد خبر: 85100869
بهسازی راه‌های خسارت‌دیده سیلاب مراوه‌تپه آغاز شد
عکس آرشیوی است

گرگان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به آسیب سیلاب دوشنبه اخیر به زیرساخت‌های جاده‌ای شهرستان مراوه‌تپه گفت: بهسازی راه‌های خسارت دیده این منطقه آغاز شد.

عادل مصدقی عصر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طبق برآوردهای انجام شده، این سیلاب افزون بر ۱۲۹ میلیارد ریال به پل‌ها، علائم جاده‌ای، آب‌روها و دیگر زیرساخت‌های جاده‌ای در مناطق شهری و روستایی مراوه‌تپه خسارت وارد کرد.

وی بیان کرد: خسارت واردشده به این زیرساخت‌ها به گونه‌ای است که امکان استفاده آن‌ها وجود دارد اما برای افزایش ایمنی در تردد، تلاش می‌کنیم در زمانی کوتاه این مشکلات را برطرف کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان افزود: با وجود آغاز مرمت زیرساخت‌های جاده‌ای آسیب‌دیده از سیلاب، رفع کامل این خسارت‌ها به تامین اعتبار از منابع ملی و استانی احتیاج دارد که امیدواریم در زمانی کوتاه تخصیص یابد.

مصدقی با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی گلستان مبنی بر بارش برف و باران در روز پنجشنبه گفت: نیروهای راهداری استان از هم اکنون در آماده‌باش کامل هستند تا در صورت بروز حادثه به کمک رانندگان بیایند.

فرماندار مراوه‌تپه اعلام کرد: طبق آخرین جمع بندی براثر بارش‌های رگباری و جاری شدن سیلاب عصر دوشنبه ۱۱ اردیبهشت در مجموع حدود ۹۳۰ میلیارد ریال به تاسیسات این شهرستان مرزی خسارت وارد شد.

لقمان قربانی اظهارکرد: خسارات وارد شده در هفت حوزه شامل "منابع آبی، بنیاد مسکن، آب و فاضلاب، مخابرات، گاز، منابع طبیعی و آبخیزداری، جهادکشاورزی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای" بوده است.

وی افزود: مطابق برآورد کارشناسان ادارات و نهادهای اشاره شده، بیشترین میزان خسارت بارش‌های رگباری و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق روستایی مراوه‌تپه مربوط به حوزه منابع آب از جمله تخریب دیواره‌های رودخانه‌ها بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha