۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۳۹
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85101271
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

کسب مدال‌های جهانی و بازیهای آسیایی دور از دسترس نیست

رشت - ایرنا - قایقرانان گیلانی مدل‌آور مسابقات آبهای آرام قهرمانی آسیا معتقدند با حمایت بیشتر می‌توانند در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی نیز بدرخشند و مدال کسب کنند.

به گزارش ایرنا، گیلان از دیرباز در رشته قایقرانی یکی از قطب‌های برتر کشور بوده به خصوص در رشته‌هایی همچون آبهای آرام و روئینگ همواره پاروزنان این استان حضور چشمگیری در تیم‌های ملی دارند و مدال‌های رنگارنگی را نیز در رقابت‌های مختلف کشوری و بین‌المللی کسب می‌کنند.

اما این رشته برای اینکه همچنان در ورزش گیلان بدرخشد و بتواند سکوهای افتخار بیشتری را به خصوص در سایر رشته‌های موجود در قایقرانی کسب کند، نیازمند توجه ویژه مسئولان است ضمن اینکه با توجه به ظرفیت های این استان باید در همه شهرهای گیلان گسترش یابد که این خود نیازمند فراهم شدن زیرساختهای مناسب است.

البته تاکنون نیز ورزشکاران استان درخشش خوبی در مسابقات مختلف داشته‌اند به طوری‌که طی سال گذشته موفق به کسب بیش از ۵۰ مدال‌ رنگارنگ شدند که از این تعداد ۲۱ مدال مربوط به مسابقات آسیایی و بقیه در حوزه رقابت‌های کشوری و استعدادهای برتر است.

امسال نیز در رقابت‌های قایقرانی آبهای آرام زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا که هفته گذشته در ازبکستان به اتمام رسید، پنج قایقران گیلانی در این مسابقات حضور یافتند که در مجموع موفق به کسب ۱۶ مدال رنگارنگ شدند. بیشتر بخوانید: نتایج قایقرانان در مسابقات آسیایی نویدبخش آینده‌ روشن این رشته است

این قایقرانان که در جریان این رقابت‌ها، هشت مدال طلا، چهار مدال نقره و چهار مدال برنز کسب کردند، بر این اعتقادند که این رشته نیازمند حمایت ویژه است و با حمایت بیشتر می‌توانند سکوهای جهانی و بازیهای آسیایی را نیز فتح کنند.

نگاه و توجه ویژه مسئولان به قایقرانی

الناز شفیعیان یکی از ملی پوشان گیلانی حاضر در مسابقات آسیایی اخیر که با کسب پنج مدال طلا و یک مدال نقره یکی از ستاره‌های این رقابتها بود، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا می گوید: امیدوارم که از ورزشکاران قایقرانی حمایت مناسبی شود چون این رشته مدال‌های زیادی دارد و از سویی استعداد و پتانسیل بسیار خوبی در گیلان در این رشته هست.

وی که تاکنون ۲۱ مدال آسیایی را در رشته قایقرانی آبهای آرام کسب کرده است، ادامه داد: ما نیز باید از نظر مالی حمایت شویم تا با توان بیشتری در مسابقات مختلف و رقابتهای بسیار مهمی که پیش‌رو داریم حضور یابیم.

وی در خصوص مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان گفت: با وجود اینکه تا چند ماه آینده بازی‌های آسیایی آغاز می‌شود، همه قایقرانان با آمادگی کامل در این رقابتها حضور یافته بودند و به همین دلیل سطح کیفی مسابقات بسیار بالا بود.

این قایقران ملی پوش گیلانی بیان کرد: پس از اتمام این رقابتها باید خود را برای حضور در مسابقات سهمیه المپیک در آلمان و همچنین مسابقات قهرمانی جهان در ایتالیا و بازی‌های آسیایی چین آماده کنم.

شفیعیان که در رقابت‌های جهانی سال گذشته رتبه ششم جهان را تصاحب نمود، خاطرنشان کرد: با توجه به میزان آمادگی که دارم امیدوار به کسب مدال جهانی و همچنین کسب مدال در بازیهای آسیایی هستم و تمام تلاشم را می کنم تا در این ۲ رویداد مهم مدال کسب کنم.

وی گفت: متاسفانه به رشته‌های مدال‌آوری همچون قایقرانی توجه چندانی نمی شود وگرنه با این استعدادی که در گیلان وجود دارد به طور حتم می‌توان با حمایت و دراختیار قراردادن امکانات بیشتر و مناسب، مقام و مدال‌های ارزشمندی کسب کرد.

تلاش برای کسب مدال بازی‌های آسیایی

دیگر بانوی گیلانی حاضر در رقابتهای قایقرانی قهرمانی آبهای آسیا که موفق به کسب سه مدال طلا شد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تمام تلاشم را خواهم کرد که در بازی‌های آسیایی که رقابتهای بسیار مهمی است، مدال کسب کنم.

نرجس کارگرپور افزود: خوشبختانه به همراه الناز شفیعیان سهمیه حضور در بازیهای آسیایی را کسب کردم و هم اینک که مسابقات قهرمانی آسیا اتمام یافته، تمام تمرکز خود را برای حضور قدرتمند در بازیهای آسیایی گذاشته‌ام.

وی با اشاره به مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان بیان کرد: سطح کیفی مسابقات بسیار بالا بود و همه ورزشکاران به خصوص پاروزنان کشورهای ازبکستان و قزاقستان بسیار آماده و قدرتمند بودند.

این بانوی ملی‌پوش گیلانی که قایقرانی را از سال ۹۱ آغاز و از سال ۹۳ به تیم ملی راه یافت، ادامه داد: البته مسابقات جهانی ایتالیا نیز پیش‌رو است و امیدوارم در این رقابت‌ها نیز بتوانم نتایج و مقام خوبی را کسب کنم.

کسب مدال‌های جهانی و بازیهای آسیایی دور از دسترس نیست

کارگرپور در خاتمه خاطرنشان کرد: البته ما نیز باید حمایت شویم به خصوص از نظر مالی چون شرایط تمرینات قایقرانی بسیار سخت و دشوار است و انتظار داریم که مسئولان نگاه و توجه ویژه‌ای به ما داشته باشند چون کسب مدال در مسابقات بسیار سخت است اما خوشبختانه توانستیم در مسابقات قایقرانی آبهای آرام قهرمانی آسیا مدال‌های ارزشمندی را کسب کنیم.

رقابت با ملی‌پوشان بزرگسال برای حضور در بازیهای آسیایی

اما سه قایقران جوان گیلانی نیز به همراه تیم قایقرانی کشور در بخش آقایان در مسابقات آبهای آرام قهرمانی آسیا حضور یافتند و با توجه به اینکه این سه قایقران برای اولین بار در یک میدان بین‌المللی حضور می‌یافتند، نتایج قابل قبولی را کسب و در نهایت سه مدال نقره و چهار برنز کسب کردند.

این قایقرانان معتقدند که برای حضور در ترکیب تیم ملی و کسب سهمیه بازیهای آسیایی چین که تابستان امسال برگزار می‌شود، مجبورند با قایقرانان بزرگسال رقابت کرده تا در نهایت بتوانند به تیم ملی راه یابند.

یکی از این قایقرانان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با وجود اینکه شرکت در مسابقات برون مرزی و قهرمانی آسیا نخستین تجربه ام بود بسیار خوب بود و در نهایت نیز مدال کسب کردم.

عباس حسینی که ۲ مدال برنز از این مسابقات را تصاحب کرد، ادامه داد: سطح کیفی و فنی مسابقات بسیار بالا بود و قایقرانان زبده‌ای به خصوص از کشورهای ازبکستان و قزاقستان در این دوره حضور داشتند.

وی با بیان اینکه هدفم حضور در بازیهای آسیایی است، افزود: کار دشواری است چون با توجه به اینکه سن ما زیر ۲۰ است باید با ملی‌پوشان بزرگسال به رقابت پرداخته تا به عضویت تیم ملی درآییم اما ناامید از کسب نتیجه خوب نیستم.

وی ادامه داد: به هرحال حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا به ما نشان داد که در چه وضعیتی قرار داریم و برای کسب مدال در بازیهای آسیایی باید چه مقدار تلاش کنیم اما نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان ورزش استانیم تا با قدرت بیشتری در مسابقات انتخابی شرکت کنیم.

حضور قایقرانان دارنده مدال جهانی در مسابقات قهرمانی آسیا

دیگر قایقران گیلانی که به همراه تیم ملی آبهای آرام در مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان نیز حضور یافته بود، در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مسابقات بسیار سنگینی بود چون قایقرانان دارنده مدال جهانی حضور داشتند.

یزدان زراعتکار افزود: با توجه به اینکه اولین حضورم را در مسابقات قهرمانی آسیا تجربه می‌کردم و این رقابتها نیز برای رده سنی زیر ۲۳ سال بسیار سنگین بود اما خوشبختانه موفق به کسب یک مدال برنز شدم.

وی که با ۱۹ سال سن ۶ سال در رشته قایقرانی فعالیت دارد، برای حضور در بازیهای آسیایی گفت: تمام تلاشم را می کنم تا در مسابقات انتخابی تیم ملی حضور یافته و شانس کسب سهمیه بازیهای آسیایی را داشته باشم.

وی خاطرنشان کرد: کار سخت است چون باید برای حضور در بازیهای آسیایی با رقبای سرسختی مبارزه کنیم که در این بین ملی‌پوشان باتجربه نیز حضور دارند اما ما نیز ناامید نبوده و برای رسیدن به بازیهای آسیایی تمام تلاش خود را انجام می دهیم.

زراعتکار گفت: برای اینکه با زبده‌ترین قایقرانان برای حضور در مسابقات مهم بازیهای آسیایی رقابت کنیم باید از نظر روحی و نیز جسمی در شرایط مناسب قرار داشته باشیم که امید است مسئولان ورزش توجه ویژه‌ای به این رشته و قایقرانان داشته باشند و با آمادگی کامل در مسابقات انتخابی تیم ملی حضور یابیم.

تجربه ارزشمند حضور در مسابقات آسیایی

اما تنها قایقران گیلانی که در رده سنی جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان حضور یافته بود، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با وجود اینکه برای اولین بار در مسابقات قهرمانی آسیا حضور یافتم توانستم چهار مدال کسب کرده و تجربه ارزشمندی از آن داشته باشم.

کسب مدال‌های جهانی و بازیهای آسیایی دور از دسترس نیست

داریوش محمدی گفت: گرچه نخستین بار بود که در مسابقات برون مرزی حضور می‌یافتم و پاروزنان بسیار قدرتمندی همچون ورزشکاران قزاقستان و ازبکستان در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشتند اما من نیز تمام تلاشم را انجام دادم و موفق به کسب سه مدال نقره و یک برنز شدم.

وی که با ۱۸ سال سن چهار سال در رشته قایقرانی فعالیت دارد و کم سن‌ترین شرکت‌کننده گیلان در مسابقات آبهای آرام قهرمانی آسیا بود، ادامه داد: به هرحال تجربه خوبی از این دوره مسابقات کسب کردم و امیداورم که بتوانم در سایر رقابت‌های مهم نیز حضور یابم.

وی به بازیهای آسیایی چین نیز اشاره و بیان کرد: حضور در بازیهای آسیایی برای هر ورزشکاری افتخار است و من نیز تلاش می‌کنم تا این افتخار را کسب کنم اما کار دشواری پیش رو دارم چون همه ملی‌پوشان قایقرانی برای کسب این سهمیه تلاش می کنم.

محمدی اضافه کرد: گرچه در دره سنی جوانان هستم اما با تمرینات مستمر و گوش دادن به دستورات مربیان خود تمام تلاشم را بکار می بندم تا در رقابتهای انتخابی حضور قدرتمندی داشته باشم و بتوانم در بازیهای آسیایی نیز شرکت کنم.

وی نیز همانند سایر قهرمانان قایقرانی گیلان افزود: از مسئولان ورزش و مسئولان استان انتظار توجه ویژه‌ به این رشته دارم زیرا گیلان یکی از قطب‌های قایقرانی به خصوص در رشته آبهای آرام است اما امکانات لازم برای تمرین و آماده سازی نداریم.

محمدی عنوان کرد: کسب مدال در مسابقات قهرمانی آسیا و آن هم در اولین تجربه کار بسیار سخت و دشواری است که قایقرانان گیلانی موفق به این امر شدند و اینک برای رسیدن به نتیجه حد مطلوب بایدمسئولان حمایت همه جانبه‌ای از ما داشته باشند تا با روحیه مضاعف برای کسب سهمیه بازیهای آسیایی حرکت کنیم.

به هرحال نتایج قایقرانان گیلانی از نگاه مسئولان ارشد ورزش گیلان و نیز مسئولان این هیات بسیار ارزشمند بود و بنا به گفته مدیرکل ورزش و جوانان گیلان تمام امکانات را برای موفقیت بیشتر این ورزشکاران فراهم خواهند کرد. بیشتر بخوانید :منتظر درخشش قایقرانان گیلانی در مسابقات مختلف جهانی و بین‌المللی هستیم

حال باید دید تیم بانوان قایقران گیلانی برای مسابقات قهرمانی جهان در ایتالیا چقدر مهیا شده و چه نتایجی را کسب می‌کنند و قایقرانان گیلانی در هر ۲ بخش بانوان و آقایان چه میزان سهمیه حضور در بازیهای آسیایی را به دست خواهند آورد و در این رقابتهای مهم به نتایجی می رسند؟

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha