۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۳۵
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85101465
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۲۰ مجوز زیست محیطی در سبزوار صادر شد

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۳۵
کد خبر: 85101465
۲۲۰ مجوز زیست محیطی در سبزوار صادر شد

سبزوار- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: ۲۲۰ مجوز موافقت زیست محیطی برای واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی این شهرستان در سال گذشته صادر شد.

حمیدرضا صادقی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اداره تلاش کرده به منظور حمایت از تولید در کمترین زمان ممکن به استعلام درخواست کنندگان رسیدگی کند.

وی اظهار داشت: همچنین یک پرونده آلودگی محیط زیست نیز ثبت و در دستگاه قضایی شهرستان سبزوار مورد پیگیری قرار گرفت.

صادقی گفت: طی یک سال گذشته بیش از ۸۰ مورد پایش شامل نمونه‌گیری پساب، نمونه‌گیری سوخت، معاینه فنی و نمونه‌برداری خاک در منطقه سبزوار انجام شده که از این تعداد برای ۵۰ مورد اخطار صادر شده و تذکرات لازم به واحدهای صنعتی و کشاورزی داده شده است.

وی افزود: در بخش آموزش نیز اداره حفاظت محیط زیست سبزوار با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان ۱۰ هزار ساعت نفر ساعت آموزش زیست محیطی در موزه حیات وحش، ۲ هزار نفر ساعت آموزش در مدارس و آموزش هایی نیز برای شهروندان در اداره، موزه و محلات برگزار کرده است.

۲ منطقه حفاظت‌ شده شیراحمد و پروند با مجموع مساحت ۳۹ هزار هکتار و همچنین مناطق شکار ممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت ۱۰۸ هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های سبزوار، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی قرار دارند.

پناهگاه ۲۳ هزار هکتاری حیات‌وحش شیراحمد در ۱۵ کیلومتری جنوب سبزوار واقع است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha