روایت گمشده؛ اردوی دانشجویی راهیان پیشرفت کشور در بندرعباس آغاز شد

بندرعباس - ایرنا - مرحله نخست اردوی دانشجویی پیشرفت کشور با نام «روایت گمشده» روز پنجشنبه با حضور بیش از ۲۳۰ دانشجو در بندرعباس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس سازمان بسیج دانشجویی کشور در حاشیه برگزاری این مراسم گفت: در این اردوی ۲ روزه دانشجویان دانشگاه‌های فرهنگیان تهران و هرمزگان از مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران، پالایشگاه ستاره خلیج فارس، بندر شهید رجایی، منطقه یک نیروی دریایی سپاه و تنگه هرمز بازدید می‌کنند.

محمدحسین کفعمی افزود: قرار است، در این مراسم فرمانده نیروی دریایی سپاه، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات، سخنگوی دولت و برخی از مقام‌ها و مسئولان کشوری دیگر نیز حضور پیدا کنند.

محمد علی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات پیش از ظهر امروز پنجشنبه با استقبال مهدی دوستی استاندار هرمزگان از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس، وارد بندرعباس شد.

دیدار با حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی ازده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، حضور در جمع دانشجویان و همچنین شرکت در آیین افتتاحیه اردوهای راهیان پیشرفت اساتید دانشگاه از اهداف سفر وزیر علوم به بندرعباس است.

به گزارش ایرنا، نخستین اردوی راهیان پیشرفت دانش‌آموزی کشور با نام «بر قله افتخار» نیز از مهرماه پارسال با هدف نمایش و معرفی جلوه‌های پیشرفت و توسعه و معرفی دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی از هرمزگان آغاز شد؛ این اردو به میزبانی پالایشگاه میعانات گازی نفت ستاره خلیج‌فارس که یکی از جلوه‌های اصلی پیشرفت و خودکفایی در کشور به شمار می‌رود، برگزار شد.

در اسفندماه پارسال نیز شاهد بازدید تعدادی از دانش‌آموزان استعداد درخشان (سمپاد) سراسر کشور همزمان با میلاد حضرت مهدی(عج)، در قالب اردوی راهیان پیشرفت از پارک ملی هوافضا در تهران و پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس، مجموعه یگان پهبادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان هرمزگان بودیم.

دانش‌آموزان در جریان این اردو ضمن آشنایی با توانمندی‌های موشکی کشور، از آخرین دستاوردهای صنعت دفاعی در حوزه ساخت قایق های تندرو دریایی و پهباد بازدید کردند.

اجرای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین و اولویت مهم تاریخ نگاری و بازگو کردن دستاوردهای نظام اسلامی بهترین راهکار برای مردم به ویژه دانش آموزان و دانشجویانی است که در معرض خوراک خبری مسموم قرار دارند.
پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس، نخستین پالایشگاه طراحی شده بر اساس خوراک میعانات گازی با ظرفیت ۳۶۰ هزار بشکه در روز شامل واحدهای تقطیر، پالایش گاز مایع، تبدیل کاتالیستی، پالایش نفتا، ایزومریزاسیون، پالایش نفت سفید و نفت گاز با هدف تولید بنزین، گازوئیل، گاز مایع و سوخت جِت در بندرعباس با توان علمی و فنی مهندسان داخلی ساخته شده است و امروزه بیش از ۵۰ درصد بنزین مورد نیاز کشور را تامین می‌کند و جلوه‌ای از پیشرفت، توسعه و خودکفایی در کشور محسوب می‌شود که لازم است نسل جدید و دانش‌آموزان با آن و اهمیتی که برای کشور دارد آشنا شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha