۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۰۸
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85101484
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمایت از روحانیون و مقابله با هجمه فرهنگی دشمن، خواسته علما کردستان از رییس قوه قضاییه

سنندج- ایرنا- علما و روحانیون اهل سنت و تشیع کردستان در دیدار با رییس قوه قضاییه خواستار توجه بیشتر به روحانیون و تلاش جدی برای مقابله با هجمه دشمن به فرهنگ ایرانی اسلامی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس قوه قضاییه در ادامه سفر خود به کردستان، بعد از دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان و اقشار مختلف مردم، دیداری با علما و روحانیون اهل سنت کردستان داشت.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج به عنوان اولین سخنران پشت تریبون رفت و گفت: مردم کردستان همواره با بصیرت خود، خط بطلانی بر توطئه های دشمنان کشیده‌اند؛ همچنانکه در راهپیمایی روز قدس و ۲۲ بهمن این مهم را نشان دادند.

ماموستا فایق رستمی، اسلام را دین عدالت و مساوات عنوان کرد و ادامه داد: امروز وظیفه بزرگی بر عهده قضات است که می توانند با احقاق حقوق مردم و اجرای عدالت، امنیت را در جامعه تقویت کنند.

وی با بیان اینکه چراغ هدایت جامعه، علما هستند، اضافه کرد: به استفاده از علمای اهل سنت در بدنه دستگاه قضا کمتر توجه شده که امیدواریم این ضعف برطرف شود.

ماموستا رستمی از نبود حساب بانکی واحدهای صنعتی و شرکت‌های بزرگ مستقر در استان در کردستان انتقاد کرد و خواستار توجه بیشتر به شورای حل اختلاف به پرونده های خانوادگی شد.
 

لزوم پاسداری از اعتقادات دینی خانواده‌ها

حجت‌الاسلام علم الهدی دیگر سخنران این نشست هم گفت: انقلاب اسلامی ثمره خون هزاران شهید و مجاهدت ایثارگران و رزمندگان بوده و نگهبانی از آن وظیفه همگانی است.

وی روحانیت را پیش قراول دفاع از هویت و اصول دینی دانست و یادآور شد: امروز هجمه دشمن به حیثیت اسلام است و در خط اول دفاع از ارزش‌های دینی، روحانیون مبارز هستند.

این روحانی ادامه داد: می طلبد مسولان در دفاع از روحانیت در راستای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، همقدم و برنامه پیشرو داشته باشند.

علم الهدی هجمه دشمن به فرهنگ ایرانی اسلامی و در خطر بودن اعتقادات مردم را در فضای مجازی نگران کننده دانست و بر لزوم برنامه ریزی مسوولان برای پاسداری از اعتقادات خانواده‌ها به ویژه جوانان تاکید کرد.

 

کردستان مستحق خدمات بیشتر
امام جمعه اهل سنت کامیاران هم به عنوان سخنران بعدی، ماه اردیبهشت را به واسطه سفر رهبری در اردیبهشت سال ۸۸، ماه برکت دانست و ادامه داد: رهبری در جمع مردم سنندج در میدان آزادی این شهر، برای خانواده ضدانقلاب به خاطر داغدار شدنشان اظهار تاسف کردند که نکته مهمی بود و خانواده ضدانقلاب که پیشتر احساس حقارت می کردند، دلگرم شدند.

ماموستا سیدمحسن حسینی کار ضدانقلاب را زشت خواند اما خواستار رافت اسلامی نسبت به آنان شد و افزود: مسئولان برای افرادی که به ضدانقلاب پیوسته و فریب خورده اند و عاشق ایران هستند، اندیشه کنند تا بازگردند.

وی به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: چون مردم پشت تعدادی فریب خورده و اغتشاتشگر نبودند، با همکاری شورای تامین و خود مردم، فتنه دشمن خنثی شد.

امام جمعه اهل سنت کامیاران ، کردستان را مستحق خدمت و توجه بیشتر دانست و خواستار تلاش همه دستگاه ها برای پیشرفت استان شد.
 

مرکز تخصصی قضاوت احداث شود
حجت الاسلام پناهی از دیگر روحانیون استان کردستان هم با بیان اینکه حوزه علمیه کردستان به رشد و بالندگی خوبی رسیده که مرهون انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: یکی از تحولات عظیمی که بعد از انقلاب اسلامی اتفاق افتاد، نهضت خدمت رسانی است که توسعه و رشد حوزه های علمیه یکی از برکات آن است.

وی با اشاره به فعالیت صدها روحانی متخصص در رشته های مختلف در حجره‌ها، ادامه داد: این روحانیون نیازمند توجه ویژه هستند چرا که روحانیون کردستان، حواریون انقلاب هستند و گواه صدق این مهم، خون هایی است خالصانه در دفاع از انقلاب در محراب مساجد ریخته شد، همچنانکه ماموستا عالی و شیخ الاسلام در همین راه شهید شدند.

احداث مرکز تخصصی قضاوت برای کمک روحانیون به دستگاه قضا، احداث مراکز مشاوره اسلامی در عصری که دشمن اعتقادات خانواده ها را هدف گرفته و استفاده از ظرفیت روحانیون برای کدخدامنشی در امر اختلافات و دعواها و رسیدگی سریع به پرونده‌ها، از دیگر مطالبی بود که حجت الاسلام پناهی به آن اشاره کرد.

ضرورت مقابله با بدحجابی

نماینده اساتید در حوزه علمیه خواهران کردستان نیز بر لزوم حفاظت از اسلام و انقلاب تاکید کرد و گفت: یکی از فتنه های دشمن، آزادی حجاب است که عده ای هم با پیروی از آن در راستای اهداف دشمن حرکت می کنند.

محمدزاده ادامه داد: در زمینه کشف حجاب علاوه بر توطئه های دشمن، عدم نظارت بر واحدهای تولیدی پوشاک و بی توجهی مسوولان دانشگاه ها نسبت به پوشش دانشجویان، از دیگر ضعف های موجود در بحث حجاب است که باید در این زمینه اقدامی جدی انجام داد.

رئیس قوه قضاییه در بیستمین سفر استانی خود، صبح امروز پنجشنبه (۱۴ اردیبهشت) در صدر هیات عالی قضایی وارد سنندج شد. حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، در بدو ورود به فرودگاه سنندج مورد استقبال استاندار کردستان، نماینده ولی فقیه در استان و دیگر مسئولان استان قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha