۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۲۶
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85102047
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار دانش آموز قزوینی در مسابقات قرآن و عترت شرکت کردند 

قزوین - ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین  از شرکت ۲ هزار دانش آموز قزوینی در چهل و یکمین دوره قرآن و عترت در سطح استان خبر داد.  

حجت الاسلام و المسلمین حسین محمد زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مسابقات که از روز ۱۰ تا ۱۵ اردیبهشت ماه در اردوگاه شهید بابایی یانس آباد آغاز و تا امروز ادامه داشت ۲ هزار دانش آموز دختر و پسر منتخب در رشته های آوایی و پژوهشی شرکت کردند.

وی اظهار کرد: این دوره از مسابقات با حضور یکهزار دانش آموزان دختر متوسطه اول و دوم در بخش آوایی (قرائت تحقیق، دعا خوانی، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم) و همچنین یکهزار دانش آموز پسر در مقطع متوسطه اول و دوم برگزار شد.
محمد زاده تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری حدود ۱۰۰ هزار دانش آموز دختر و پسر از متن مدرسه تا سطح استان در این دوره از مسایقات قرآن و عترت و نماز در ۱۱ رشته آوایی و پژوهشی رقابت کردند که در نهایت برگزیدگان در هر رشته برای رقابتهای کشوری اعزام خواهند شد.
این مسوول تاکید کرد: براساس سند تحول بنیادین، یکی از فعالیت‌های جدی آموزش و پرورش توجه به پرورش دانش آموزان با محوریت ساحت اخلاقی، اعتقادی و هم چنین توجه به فضاهای پرورشی است.
محمدزاده خاطر نشان کرد: هر کدام از این دانش آموزان، به عنوان یک سفیر فرهنگی و قرآنی در خانواده و جامعه نقش آفرینی می‌کنند.
وی یاد آور شد: آشنایی و انس با معارف قرآنی مهمترین دستاورد این مسابقات برای دانش آموزان است.
استان قزوین دارای ۲۴۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha