۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۴۹
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85102103
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگاه قرآنی و تربیتی در مدارس باید جدی گرفته شود

قزوین - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه آموزه‌های دینی سرشار از نسخه‌های تربیتی برای جوانان و نوجوانان است، گفت: باید نگاه قرآنی و تربیتی دینی و عمل به فرامین کلام وحی در مدارس جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه شهر قزوین ضمن تبریک هفته معلم با اشاره به نقش این قشر در تربیت دینی نسل جوان افزود: معلمان در کنار آموزش علم و دانش به تربیت دینی، اعتقادی، انقلابی، اخلاقی و مهارتی دانش آموزان نیز باید بپردازند.
وی اظهار کرد: معلمان باید در ارتقای تربیت دینی و انقلابی، فرهنگی و اخلاقی دانش آموزان تلاش کنند تا نسلی که برای آینده ایران اسلامی پرورش داده می شود؛ اثربخش، آگاه و با تقوا باشد.
آیت الله عابدینی تصریح کرد: معلمان باید در کنار آموزش، دانش آموزان را به تقوای الهی، فرامین قرآنی و ولایت حضرت علی(ع) و اهل بیت آشنا کند چرا که اگر ایمان و تقوا الهی در نسل جوان و نوجوان مستحکم شود نتیجه این تربیت حاج قاسم سلیمانی و شهید حججی و نهایت امام راحل، رهبر حکیم انقلاب اسلامی و دیگر بزرگان خواهد شد.
خطیب جمعه قزوین با اشاره به آینده ساز بودن نسل جوان تاکید کرد: اگر بخواهیم استخوان بندی دانش آموزان در مدارس خوب شکل بگیرد باید در تربیت دینی و اعتقادی آنها بیشتر کار شود تا آینده درخشان برای کشور رقم بخورد.
آیت الله عابدینی اضافه کرد: معلمی که با قرآن انس دارد، سعی می‌کند رفتار و منش قرآنی داشته باشد؛ چرا که الگوی مستقیم و تأثیرگذار یک دانش‌آموز، معلمش است.
امام جمعه قزوین در ادامه سخنان خود با اشاره به مناسبت های پیش رو افزود: وظیفه داریم تا مناسبت ها را بیان کنیم چرا که موجب تعالی و آگاهی از حوادث تاریخی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره بزرگان خواهد شد.
وی با اشاره به سالروز شهادت حمزه سید الشهدا عموی پیامبر اسلام (ص) و تشریح ابعاد والای شخصیتی ایشان، تصریح کرد: ایشان جایگاهی رفیع در نزد رسول گرامی اسلام (ص) داشت و علاوه بر نسبت نسبی، صمیمانه به پیامبر خدا عشق می‌ورزید و تا آخرین لحظه عمر پر برکت خود از هیچ فداکاری در راه اعتلای اسلام دریغ نکرد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سالروز ارتحال عبدالعظیم حسنی (ع)،افزود: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به عنوان یکی از بزرگترین شخصیت‌های علمی جهان اسلام که نسبت ایشان به حصرت امام حسن مجتبی(ع) می‌رسد، محدث امین جهان اسلام به شمار می رود که خدمات بسیاری به عالم تشیع کرده کرده است.
وی ادامه داد: حضرت عبدالعظیم حسنی از چنان شخصیت والایی برخوردار می باشد که گفته می شود زیارت مرقد مطهر ایشان از ثواب و ارزشی همچون زیارت مزار امام حسین (ع) در کربلا برخوردار است.
وی همچنین با اشاره به روز فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای در هفته پیش رو افزود: روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه را گرامی می داریم.

وی ادامه داد: استان قزوین در این بخش از ورزش و بهره مندی ورزشکاران آن از روحیه جوانمردی سرآمد است.

امام جمعت قزوین گفت: اخلاق و دین و مکتب و مدرسه قرآن و اهل دین خروجی اش تحویل جوانمرد به جامعه است که این افراد آمریکا و اسراییل را تحقیر می کنند، البته همه رشته های ورزشی جوانمردان برجسته داشته که عزت و سربلندی و پرچم مملکت را نشان دادند.
آیت الله عابدینی در ادامه به دیدار معلمان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبری در این دیدار تاکید ویژه بر زبان فارسی و آموزش این زبان به دانش آموزان داشتند و از معلمان خواستند تا دانش آموزان را با هویت ایرانی اسلامی و پرچم جمهوری اسلامی، احساس عزت و افتخار ایرانی بودن بیشتر القا کنند تا آنان وفادار به دین و کشور خود باشد.
وی با اشاره سفر رییس جمهور به سوریه نیز گفت: یک زمان مدافعان حرم با چه سختی به سوریه می رفتند اما امروز شاهدیم رییس جمهور ما با عزت وارد دمشق می‌شود و استقبال گرم مردم موجب تحقیر اسراییل ها می شود.
امام جمعه قزوین در ادامه به روز بزرگداشت شیخ صدوق و همچنین شیخ کلینی صاحب کتاب شریفه کافی پرداخت و همچنین یاد و خاطر شهید الداغی و طلبه قرآنی استان مرحوم شیخ جواد کاظم خانلو و فعال در عرصه جهاد تبیین را گرامی داشت.

معلمان معماران آینده کشور هستند
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز پیش از خطبه های نماز جمعه قزوین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که معلمان را معماران آینده کشور معرفی کردند،گفت: بیانات گهربار رهبر انقلاب همواره راهگشای آموزش و پرورش در همه عرصه ها است.
نقی سیاهکالی مرادی ضمن تبریک هفته معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری افزود: شهید مطهری معلم قرآنی بود و با روشنگری های خود در مقابل افکار منحرف برخی ایستاد و در نهایت کور دلان و منافقان ایشان را به شهادت رساندند.
وی در ادامه اظهار کرد: یکی از خصوصیات معلمین، امانت داری است چرا که خانواده ها عزیزترین داشته های خود را که همان فرزندان است در اختیار معلم قرار می دهند.
سیاهکالی مرادی ادامه داد: از آنجا که جامعه و آینده نیز در دستان دانش آموزان امروز قرار دارد بنابراین این معلم است که با امانت داری آینده را می سازد.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی استان قزوین افزود: قزوین ۲۷۶ شهید دانش آموز و ۵۸ شهید فرهنگی را در دوران دفاع مقدس تقدیم این نظام کرده است و شهید قدرت الله چگینی از شهدای شاخص فرهنگی قزوین بزرگ مردی بود که توسط معاندین و منافقین به شهادت رسید.
این مسوول در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان تصریح کرد: شایسته سالاری و توجه به نیروهای مؤمن و متعهد از دیگر خواسته های مقام معظم رهبری بود که باید به آن توجه شود.
سیاهکالی مرادی با تاکید بر حضور نیروهای متخصص و متعهد در آموزش و پرورش افزود: ۳۶ هزار دانش آموز شهید، نشان از تلاش معلمان در تربیت نسل انقلابی و مومن بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha