۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۴۳
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85102190
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تظاهرات شیعیان پاکستان در محکومت کشتار معلمان در «پاراچنار» 

اسلام‌آباد - ایرنا - شخصیت‌های سیاسی و فعالان گروه‌های شیعه پاکستان در اعتراض به حمله روز گذشته در شهر «پاراچنار» که منجر به کشته شدن چند معلم شد، دست به اعتراض زده و جنایت تکفیری‌ها به ویژه تلاش برای برهم زدن وحدت در این کشور را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معترضان در شهر اسلام‌آباد پایتخت پاکستان امروز پس از اقامه نماز جمعه، اقدام به برگزاری تجمع کرده و کشتار معلمان شیعه در شهر پاراچنار را محکوم کردند.

همزمان در شهرهای پیشاور، لاهور، کراچی و کویته نیز فعالان سیاسی و مذهبی وابسته شیعیان در اعتراض به حادثه قتل هشت نفر از معلمان شهر پاراچنار تجمع کردند.

در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان، تعداد زیادی از هواداران حزب سیاسی-مذهبی مجلس وحدت مسلمین پس از اقامه نماز جمعه تجمع کردند. معترضان با حمل پلاکاردها و پارچه نوشته‌هایی، ضمن محکوم کردن تشدید حملات فرقه گرایانه از جمله حادثه مرگبار اخیر علیه ساکنان شهر شیعه نشین پاراچنار، خواستار توجه جدی و رسیدگی دولت و دیگر دستگاه‌های ذیربط این کشور به رنج‌ها و مسائل شیعیان شدند.

علامه ناصر عباس جعفری رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین در این تظاهرات با ابراز تاسف نسبت به کارشکنی نهادهای ناظر برای تامین امنیت در مناطق مرزی پاکستان به ویژه بی‌توجهی نسبت به اوضاع حساس شهر پاراچنار، گفت: جامعه پاکستان هرگز متحمل توطئه دشمنان وحدت نیست و باید عناصر اصلی تخریب برادری و همدلی میان شیعه و سنی را در این کشور جستجو کرد.

لازم به ذکر است که سال ۱۳۹۵ علامه جعفری، رئیس حزب سیاسی-مذهبی مجلس وحدت مسلمین پاکستان در اعتراض به موج بی‌سابقه حملات تروریستی علیه شیعیان و همچنین متوقف نشدن تحرکات فرقه گرایانه تکفیری‌ها در شهر پاراچنار دست به تحصن و اعتصاب غذایی بیش از ۸۰ روز زد.

تظاهرات شیعیان پاکستان در محکومت کشتار معلمان در «پاراچنار» 

حدود ۲۲ درصد از جمعیت ۲۲۰ میلیون نفری پاکستان را شیعیان تشکیل می‌دهند.

پلیس پاکستان روز گذشته (پنجشنبه) اعلام کرد که درپی تیراندازی مهاجمان ناشناس در یک مدرسه واقع در شهر «پاراچِنار» هشت معلم این مرکز آموزشی کشته و پس از آن وضعیت اضطراری در منطقه برقرار شده است.

عارف علوی رئیس جمهور و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان طی پیامی کشتار معلمان مدرسه در شهر پاراچنار را به شدت محکوم کردند و خواستار اقدام موثر نهادهای مجری قانون برای شناسایی و بازداشت عوامل این جنایت شدند.

شهر پاراچنار مرکز منطقه قبیله کُرم که جمعیت عمده آن را شیعیان تشکیل می‌دهند، در شمال غرب پاکستان قرار دارد و سال ۱۳۹۸‌ همراه با سایر بخش‌های مناطق قبایلی به ایالت خیبر پختونخوا الحاق شد.

رخدادهای تروریستی توسط عناصر تکفیری و فرقه گرا که در سال‌های اخیر غیرنظامیان بی‌دفاع در این منطقه، باعث شد تا محدودیت‌های سختی در پاراچنار اعمال شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha