۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۱۶
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85102672
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح آبادانی منظومه‌های روستایی در بروجن با موفقیت اجرا شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرایموفق طرح آبادانی و پیشرفت منظومه‌های روستایی در شهرستان بروجن، گفت: در قالب این پروژه ۱۶ طرح اشتغالزایی به مرحله اجرا رسیده است.

فرشید ریاحی سامانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مطالعات طرح آبادانی و پیشرفت منظومه‌های روستایی شهرستان بروجن پس از تهیه، مراحل تصویب آن در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال ۱۳۹۸ انجام گرفت و سپس عملیات میدانی این طرح نیز از سال ۱۳۹۹ آغاز شد.

وی ادامه داد: همچنین مطالعات طرح منظومه های روستایی بخش ناغان شهرستان کیار نیز مراحل تصویب آن در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان انجام پذیرفت و در انتظار ابلاغ است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از زمان اجرایی شدن طرح در شهرستان بروجن تعداد ۱۶ طرح از محل اعتبارات مربوط به تفاهم‌نامه منعقد شده صندوق کارآفرینی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب طرح‌های صنایع‌دستی، کشاورزی، دامداری و مشاغل خانگی با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است.

ریاحی سامانی افزود: با اجرای این ۱۶ طرح، زمینه اشتغال ۳۴ نفر در روستاهای بخش بلداجی و گندمان فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۴۴ طرح از محل اعتبارات تبصره ۱۶ مصوب شده که به محض انعقاد قرارداد متقاضیان و بانک‌های عامل، تسهیلات به متقاضیان اعطا خواهد شد و زمینه اشتغال ۶۰ نفر را فراهم می‌کند.

به گزارش ایرنا، در طرح توسعه پایدار منظومه روستایی که تاکنون به صورت پایلوت در هفت شهرستان کشور به مرحله اجرا رسیده است، توسعه در مناطق روستایی از توجه به زیرساخت‌ها فراتر رفته و در پی توانمندسازی جوامع محلی و ایجاد درآمد پایدار برای مردم روستایی است.

در این طرح بر اساس شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و قابلیت‌های شغلی، اجتماعی و اقتصادی روستاها به تفکیک منظومه‌هایی طراحی می‌شود.

مرکز شهرستان بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha