۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۵۲
کد خبر: 85102867
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگیری مخالفان سلطنت انگلیس در آستانه تاج‌گذاری چارلز

لندن – ایرنا – پلیس لندن صبح شنبه شماری از مخالفان نظام سلطنتی انگلیس را در آستانه برگزاری مراسم تاج‌گذاری چارلز سوم، پادشاه این کشور دستگیر کرد.

به گزارش ایرنا، پلیس تا زمان انتشار این خبر بیانیه‌ای را درباره جزئیات این اقدام صادر نکرده است، اما تصاویر منتشر شده در حساب توئیتری جنبش موسوم به «جمهوری‌خواهان اروپایی» نشان می‌دهد که ماموران شماری از اعضا، از جمله گراهام اسمیت، رهبر این جنبش را بازداشت و تعدادی از پلاکادرهای شعار «تو شاه من نیستی» را جمع‌آوری کرده است.

پلیس و مقامات دولت انگلیس پیشتر موافقت خود را با برگزاری تجمع معترضان در روز تاج‌گذاری چارلز اعلام کرده ‌بودند. اما در یکی از ویدیوهای منتشر شده در حساب توئیتری جنبش «جمهوری‌خواهان اروپایی»، پلیس در پاسخ به پرسش یکی از حاضران مبنی بر اینکه چرا در یک کشور مدعی دمکراسی، اعتراض تحمل نمی‌شود گفت «آن‌ها بازداشت شده‌اند» و توضیح دیگری ارائه نکرد.

به گفته لوک وایتینگ، یکی از فعالان جنبش جمهوری‌خواه، شش عضو این گروه بازداشت شده‌اند. او به خبرگزاری پرس اسوسییشن گفت که مشخص نیست پلیس از چه اختیاراتی برای بازداشت معترضان استفاده کرده است.

چارلز ساعاتی دیگر طی مراسم تشریفاتی با حضور شمار زیادی از سران کشورها و مقامات ارشد دولتی به‌عنوان پادشاه جدید انگلیس تاج‌گذاری خواهد شد. او پس از مرگ مادرش الیزابت دوم، بر تخت پادشاهی انگلیس نشست و لقب چارلز سوم را برای خود برگزید.

گزارش‌ها حاکیست که تامین امنیت این مراسم، یکی از بزرگترین عملیات تاریخ انگلیس بشمار می‌رود. معاون وزیر کشور انگلیس پیشتر به شبکه خبری اسکای گفته بود که پلیس، سرویس‌های امنیتی و نهادهای ذیربط طی ماه‌های اخیر، سخت مشغول برنامه‌ریزی‌های امنیتی بوده‌اند.

او با حال حاضر به ارائه میزان خرجی که تامین امنیت این مراسم بر دوش مالیات دهندگان تحمیل می‌کند نشد. توگندهات به این گزاره بسنده کرد که تلاش زیادی برای تامین امنیت «یک رویداد بزرگ» جریان دارد.

پیش‌بینی می‌شود که مراسم تاج‌گذاری چارلز ۲۵۰ میلیون پوند خرج برای مالیات دهندگان بتراشد و این درحالیست که مردم انگلیس با تورم بی‌سابقه و افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها روزگار بشدت شواری را سپری می‌کنند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ۵۱ درصد مردم معتقدند که هزینه آیین تاج‌گذاری نباید از جیب مالیات دهندگان پرداخت شود. گراهام اسمیت رهبر جنبش جمهوری‌خواهان انگلیس، آیین تاج‌گذاری چارلز را یک پانتومیم گران‌قیمت و سیلی به صورت میلیون ها نفری خواند که با بحران هزینه زندگی دست و پنجه نرم می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha