شرکتهای دانش بنیان خراسان رضوی متقاضی حضور در بورس هستند

مشهد-ایرنا- رییس انجمن شرکتهای دانش بنیان خراسان رضوی گفت: برخی از شرکتهای دانش بنیان به شدت علاقه مند به حضور در بورس یا فرابورس هستند اما هنوز ساز و کار و ضوابط آن از سوی مسوولان مشخص نشده است.

مهدی مدنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای شرکتهای دانش بنیانی که کالای مزیت دار در بورس یا فرابورس ارائه می دهند ارزش‌گذاری فناوری شان و این که مورد پذیرش بورس یا فرابورس قرار گیرند بسیار اهمیت دارد و در واقع مهم‌ترین دغدغه شرکت‌های دانش‌ بنیان متقاضی برای ورود به بورس، آینده‌ نگری و ارزش‌گذاری فناوری است.

وی ادامه داد: فناوری محصول شرکتهای دانش بنیان را کارشناسان رسمی مورد تایید قوه قضائیه ارزش‌گذاری می کنند اما شرط ارایه محصول در بورس یا فرابورس پذیرش ارزش‌گذاری از سوی آنهاست.

رییس انجمن شرکتهای دانش بنیان خراسان رضوی گفت: حضور در بورس یا فرابورس برای شرکتهای دانش بنیان باعث تامین مالی، افزایش اعتبار، ایجاد بازار برای محصولات و ارزش‌گذاری دقیق آنها می شود و در واقع این شرکتها ظرفیت ویژه ای دارند و اگر به سمت جذب در بازار سرمایه حرکت کنند هم برای خودشان و هم برای بازار سرمایه مزیت و اعتبار به دنبال خواهد داشت.

مدنی افزود: انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان به دنبال آن است که تبادل‌نظری در این حوزه اتفاق بیفتد تا شرکت‌های بیشتری در خراسان رضوی برای ورود به بورس و فرابوس تشویق شوند.

وی اضافه کرد : انجمن شرکت های دانش بنیان خراسان رضوی آمادگی دارد در این بخش هم به مسوولان فرابورس و بورس مشاوره های لازم را ارائه دهد و هم برای آماده سازی شرکتها برای ورود به بازار سرمایه کمک کند.

بیش از ۸۰۰ شرکت دانش‌بنیان در خراسان رضوی با اشتغال مستقیم هشت هزار نفر در حوزه فناوری فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha