تمرکزگرایی مانع پیشرفت شرکتهای دانش بنیان در استانها شده است

مشهد-ایرنا- رییس انجمن صنفی شتاب‌دهنده‌های خراسان رضوی با بیان این که تمرکز گرایی، موجب جلوگیری از پیشرفت شرکتهای دانش بنیان در استانها شده است مدعی شد:بیش از ۹۰ درصد منابع حمایت از شرکتهای دانش بنیان در تهران هزینه می‌شود.

محسن روشنک روز چهارشنبه و در آیین رونمایی از پوستر جشنواره ملی سرآمد در مشهد افزود: باید در این خصوص بازنگری لازم صورت گیرد و این در حالی است که شرکتها، پس از رسیدن به شرایط مناسب برای توسعه بازار، از سایر شهرستانها به تهران می‌روند.

وی ادامه داد: گردش مالی کلان کشور در حوزه های معدن، نفت، پتروشیمی، کشاورزی و مواد غذایی است و باید این حوزه ها با کمک شرکتهای دانش بنیان نقش موثری در اقتصاد ایفا کنند.

تمرکزگرایی، باعث جلوگیری از پیشرفت شرکتهای دانش بنیان در استانها شده است

عضو هیات مدیره انجمن شرکتهای دانش بنیان گفت: در حوزه نوآوری باید سه گام اساسی برای جریان سازی، فرهنگ سازی و اجرای آن برداشت و این در حالی است که انجمن شرکت‌های دانش بنیان و شتاب‌دهنده ها، رسالت اصلی خود را جریان سازی و فرهنگ سازی می‌دانند و برای گام سوم باید تمام ظرفیت‌های لازم در استان و کشور گرد هم جمع شوند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: در سال ۱۳۹۹ صادرات شرکتهای فناور ۸۰۰ هزار دلار بود که در سال ۱۴۰۱ این رقم به بیش از ۱۲ میلیون دلار رسید که این تحول از حرکت رو به جلوی استان و توجه به شرکتهای دانش بنیان و تاثیر آن در اقتصاد فناور خراسان رضوی نشان دارد.

وی ادامه داد: باید در عرصه مردمی سازی، شبکه سازی و پیدا کردن نیازهای اصلی استانها، بهتر از گذشته عمل کنیم و برگزاری جشنواره ملی سرآمد، می‌تواند فعالان برتر شرکت‌های دانش بنیان را در مسیر درست هدایت کند.

هدف جشنواره سرآمد ایجاد تحرک در اقتصاد دانش بنیان استان است

رییس هیات مدیره انجمن شرکت های دانش بنیان خراسان رضوی نیز گفت:ایجاد تحرک در اقتصاد دانش بنیان هدف هر استانی است و سعی شده است تا با برگزاری جشنواره ملی "سرآمد" بتوانیم در این موضوع نقش موثری ایفا کنیم.

سید مهدی مدنی بجستانی افزود: انتخاب شرکتهای دانش‌بنیان و سرآمد در حوزه اقتصاد دانش بنیان و نوآور با هدف توسعه کسب و کار، برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای شرکتهای دانش‌بنیان استان و معرفی توانمندی این شرکت ها از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی ادامه داد: امید است بعد از برگزاری این دوره از نمایشگاه با حضور شرکتهای دانش‌بنیان استانهای خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و سیستان و بلوچستان بتوانیم در سالهای آینده این جشنواره را در سطح ملی برگزار کنیم تا با هدف حمایت نمادهای حاکمیتی و بخش خصوصی سهم اقتصاد دانش بنیان استان را افزایش دهیم.

عضو اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی گفت:این جشنواره به همت انجمن شرکتهای دانش‌بنیان خراسان رضوی، اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی و با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، روزهای چهارم و پنجم آبان ماه سال جاری در محل کارخانه نوآوری مشهد برگزار خواهد شد.

۵۰۱ شرکت دانش بنیان در ۹ دسته فناوری در سطح استان خراسان رضوی فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha