۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۳۰
کد خبر: 85103257
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سرقت از باغات و مزارع ری/ دستگیری ۲ سارق خودرو

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۳۰
کد خبر: 85103257
سرقت از باغات و مزارع ری/ دستگیری ۲ سارق خودرو

شهرری - ایرنا - سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ری از دستگیری ۲ سارق باغ و مزارع در محدوده خاورشهر خبر داد و گفت: تاکنون چهار شاکی متهمان را مورد شناسایی قرار داده اند.

به گزارش ایرنا از پلیس ری، سرهنگ حسینعلی ابن علی در این باره افزود: با وقوع چند فقره سرقت در هفته های اخیر از انباری های باغات و مزاع در محدوده خاورشهر، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۷۷ این فرماندهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با تحقیقات محلی محدوه جغرافیای جرم، استفاده از بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه دار و بازبینی دوربین های مدار بسته ۲سارق جوان که از اتباع کشور همسایه بود را شناسایی کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تیم عملیات کلانتری در گام بعدی با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده در چهاردهم اردیبهشت ماه سال جاری مخفیگاه متهم را در محدوده زمین کشاورزی های خاورشهر شناسایی کردند.

سرهنگ ابن علی عنوان کرد: تیم عملیات پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی، دیروز راهی مخفیگاه متهم شده و سارقان را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند و در بازدید از مخفیگاه متهمان تعداد زیادی درب باغات، پمپ آب، لوازم کشاورزی به ارزش ۲ میلیارد ریال کشف شد.

این مقام انتظامی اظهار کرد: متهم پس از انتقال به کلانتری خاورشهر در تحقیقات ابتدایی به ۴ فقره سرقت از باغات در این شهرستان اعتراف و انگیزه خود را تامین نیاز های مالی، عنوان کرد که تاکنون ۴ مال باخته به کلانتری مراجعه و از متهمان شکایت نموده اند، متهمان نیز پس از تکمیل پرونده به دادسرای خاوران معرفی شد.

دستگیری ۲سارق و کشف ۲پرونده سرقت خودرو

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ری از دستگیری دوسارق حرفه ای خودرو توسط کلانتری۱۷۷این فرماندهی که در محدوده خاورشهر اقدام به سرقت ۲دستگاه خودرو کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ ابن علی سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ری در تشریح این خبر بیان داشت: در پی مراجعه و طرح شکایت توسط یکی از اهالی محله خاورشهر مبنی به سرقت خودرو در مورخه ۱۲اردیبهشت ماه امسال، موضوع بصورت ویژه در دستور کار عوامل کلانتری خاورشهر قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های بعمل آمده مشخص شد سارق یا سارقان با سواستفاده از تاریکی هوا و محیط های خودرو پارک شده اقدام به سرقت خودرو نموده است که هوشیاری تمام به عوامل گشت جهت پوشش دهی نقاط جرم خیز داده شد.

این مسئول اضافه کرد: درساعت۲۲۰۰ چهاردهم اریبهشت ماه امسال عوامل گشت یک دستگاه خودرو پراید سفید را درحال پرسه زنی مشاهده می کنند که پس از استعلام از مرکزپیام مشخص شد خودرو دارای سابقه سرقت در همان کلانتری می باشد که پس از دستور ایست خودرو مذکور هیچگونه توجهی نکرده و سریعاً متواری و عملیات تعقیب و مراقبت آغاز شد.

وی ادامه داد: پس طی مسافتی خودرو متوقف و هردونفر که از اتباع کشور همسایه بودند با چابکی ماموران در صحنه دستگیر وبه همراه خودرو به مقر پلیس منتقل شدند که پس از بازجویی متهمان به بزه ارتکابی و سرقت یک دستگاه خودرو دیگر در محدوده خاورشهر اعتراف کردند.

سرهنگ ابن علی در پایان گفت: متهمان پس از تکمیل پرونده، پایان تحقیقات جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی منتقل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha