ورزشکار مهابادی مدال طلای مسابقات وزنه برداری قدرتی آسیا را کسب کرد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: «پیمان نژادی» ورزشکار اهل این شهرستان در مسابقات پاورلیفتینگ (وزنه‌برداری قدرتی) قهرمانی آسیا موفق به مقام نخست و گردن آویز مدال طلای این دوره از رقابت‌ها شد.

کیوان خوشبخت روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات پاورلیفتینگ با لوازم قهرمانی آسیا در روز پایانی در شهر آلاپوزای هند با برگزاری مسابقات در دسته فوق سنگین پیگیری شد.

وی ادامه داد: پیمان نژادی، ملی پوش مهابادی کشورمان در دسته ۱۲۰+ کیلوگرم با رکورد اسکوات ۳۶۰ کیلوگرم، پرس سینه ۲۵۰ کیلوگرم، ددلیفت ۳۱۰ کیلوگرم به سه مدال طلا در هر سه حرکت دست یافت و خوش درخشید.

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد اظهار کرد: نماینده ایران در دسته ۱۲۰+ کیلوگرم در مجموع با رکورد ۹۲۰ کیلوگرم موفق شد مدال طلای مجموع مسابقات آسیایی را هم بر گردن بیاویزد تا نخستین مدال طلای ایران در این رقابت‌ها را به ثبت برساند.

خوشبخت یادآور شد: پرونده تیم ملی پاورلیفتینگ با لوازم ایران با یک مدال برنز پرس سینه مهدی شجیراتی ۵۹ کیلوگرم، یک مدال نقره پرس سینه سعید شریفی ۸۳ کیلوگرم، ۳ مدال برنز فاضل رویاوی ۹۳ کیلوگرم و چهار مدال طلای پیمان نژادی ۱۲۰+ کیلوگرم و کسب عنوان چهارمی تیمی بسته شد.

پاورلیفتینگ یا وزنه ‌برداری قدرتی نوعی ورزش قدرتی است که شباهت‌هایی با ورزش وزنه ‌برداری دارد؛ این ورزش شامل سه نوبت برای ثبت بهترین وزنه است ولی شامل رویدادهای زیادی بوده که سرانجام به پاورلیفتینگ امروزی تبدیل شد و به ترتیب شامل سه حرکت اسکوات، ددلیفت و پرس سینه است.

به گزارش ایرنا، شهرستان ۲۶۰ هزار نفری مهاباد دارای ۹ هزار ورزشکار است که در قالب ۴۳ هیات، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی در حال فعالیت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha