۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۴۸
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85103372
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

توافق تجاری پاکستان و افغانستان برای کاهش تعرفه‌ها و تسهیل امور گمرکی

اسلام‌آباد- ایرنا - در جریان سفر سرپرست وزارت خارجه دولت سرپرست افغانستان، جلسه اعضای کمیته بلندپایه دو کشور در اسلام‌آباد با دستور کار تقویت تجارت برگزار و طرفین برای کاهش تعرفه، تسهیل امور گمرکی و روان سازی فعالیت‌های اقتصادی در مرزهای مشترک توافق کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رسمی دولت پاکستان، «نور الدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان که به همراه سرپرست وزارت خارجه افغانستان به اسلام‌آباد سفر کرده است با «سید نوید قمر» وزیر بازرگانی پاکستان دیدار کرد. در طول این سفر کمیته بلندپایه تجاری دو کشور نیز برگزار شد.

وزارت بازرگانی پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیته بلندپایه دو کشور با حضور مقامات وزارتخانه‌های بازرگانی، گمرک، حمل و نقل و دارایی برگزار و بحث های مفصلی پیرامون همکاری های گمرکی، مدیریت مرزی، تجارت، کاهش تعرفه ها و مسائل مربوط به صنعت دارویی و گوشت انجام شد.

اسلام‌آباد و کابل تعهد خود را برای تقویت روابط تجاری و رسیدگی به چالش های پیش روی روابط تجاری دو کشور ابراز کردند. روسای هیات‌های پاکستان و افغانستان بر اهمیت فرآیندهای گمرکی روان و مدیریت کارآمد مرزها برای تسهیل تجارت و تقویت همکاری های اقتصادی تاکید کردند.

توافق تجاری پاکستان و افغانستان برای کاهش تعرفه‌ها و تسهیل امور گمرکی

وزیر بازرگانی پاکستان بر نیاز به ساده‌سازی رویه‌های تجاری با هدف کاهش تنگناها و تضمین محیطی مساعد برای تجارت دوجانبه تأکید کردند.

سفر هیأت بلندپایه طالبان افغانستان به پاکستان پس از ماه‌ها تنش در روابط دوجانبه و تشدید فضای بی اعتمادی در روابط شکننده دو همسایه انجام می‌شود و حضور مقامات حکومت طالبان در اسلام‌آباد بیانگر کاهش نسبی در تیرگی روابط آنان است.

اواسط ماه گذشته میلادی سرپرست سفارت پاکستان در افغانستان پس از پنج ماه بار دیگر به کابل بازگشت. «عُبید الله نظامانی» اواسط آذرماه گذشته هنگامی که در محوطه داخل سفارت پاکستان در کابل قدم می‌زد مورد سوء قصد قرار گرفت و البته از این حمله جان سالم بدر برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha