۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۵۸
کد خبرنگار: 1823
کد خبر: 85103857
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مناطق عشایر نشین فارس با سامانه‌های خورشیدی درخشان و نورباران است

شیراز-ایرنا- تامین برق مورد نیاز عشایر استان فارس در سال‌های اخیر با بهره گیری از سامانه های خورشیدی میسر شده است ، نصب و راه اندزی این سامانه ها در دولت سیزدهم شتاب گرفته و پهنه های وسیعی از مناطق عشایر نشین در این استان به سامانه های تامین انرژی خورشیدی مجهز شده است.

به گزارش ایرنا؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: به منظور روشنایی سیاه چادرهای عشایری تعداد۲ هزار و ۵۵۰ سامانه های خورشیدی با اعتبار بیش از ۳۴۴ میلیارد ریال در سال جاری به عشایر این استان تحویل می شود.

حمیدرضا کریمی فرد روز یکشنبه اعتبار هزینه شده برای این تعداد سامانه تحویل شده را بیش از ۳۴۴ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: به طور تقریبی ۹۰ درصد هزینه هر سامانه توسط دولت و ۱۰درصد توسط خانوار متقاضی عشایری تامین می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال گذشته تعداد۴۵۰ سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر در محدوده ۲۷ شهرستان تحت مدیریت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس تحویل گردیده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز طرح در سال ۱۳۹۹ تاکنون ۲۴۵۰ سامانه خورشیدی به خانوارهای عشایری تحویل داده شده است.

کریمی فرد یادآور شد: سامانه های خورشیدی که به عشایر ارائه می شود شامل یک عدد پنل خورشیدی ۱۰۰ وات، پنج مجموعه لامپ به همراه کابل های ارتباطی، شارژر برق شهر و کیف دستگاه و پنل است و هر خانوار عشایری با در اختیار داشتن یک پنل خورشیدی کوچک سبک و قابل حمل می تواند به راحتی برق مورد نیاز خود را برای روشن کردن چهار لامپ کم مصرف و شارژ انواع تلفن همراه، چراغ قوه و رادیو، تامین کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس،آثار محیط زیستی اجرای این طرح را بسیار ارزشمند توصیف کرد وگفت: امید است با گسترش استفاده از انرژی های نو، شاهدکاهش آثار مخرب استفاده از سوخت های فسیلی، تخریب جنگل ها و مراتع باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha