بیش از ۴۰ کشور در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارند + فیلم

تهران- ایرنا- سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی تهران از وجود بیش از ۱۰۰ ناشر خارجی از بیش از ۴۰ کشور دنیا در بخش بین الملل این رویداد خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی رمضانی امروز یکشنبه -۱۷ اردیبهشت- در نشست خبری سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: یکی از اتفاق‌های نمایشگاه کتاب امسال حضور کتاب فروشی‌ها که می توانند در بخش مجازی نمایشگاه کتاب آثار خود را به مردم ارائه کنند.

گفته وی یارانه خرید کتاب برای دانشجویان در این دوره نمایشگاه ۶۰۰ هزار تومان با پرداخت ۴۰ درصد معادل ۲۴۰ هزار تومان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حامیان مالی و برای اساتید و هیات علمی با پرداخت ۵۰ درصد معادل ۳۵۰ هزار تومان پیش بینی شده است.

سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی تهران افزود: برای اهل قلم از ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان یارانه کتاب در نظر گرفته شده است که برای اولین بار است اعلام می شود.

وی از حضور ناشران بیش از ۴۰ کشور دنیا در نمایشگاه امسال خبر داد و افزود: کمیته ناشران خارجی امسال میزبان قریب به ۱۰۰ ناشر خارجی است که در غرفه های خود کتاب های از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۳ را عرضه می‌کنند.

رمضانی با بیان اینکه در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حدود سه هزار عرضه کننده فعال خواهند بود، گفت: نزدیک ۱۰۰ ناشر خارجی، ۲۰۰ کتابفروش و ۲۷۰۰ ناشر داخلی در بخش حضوری و مجازی نمایشگاه کتاب فعال خواهند بود. ناشرانی که در دوره قبل تخلف داشتند و رای قطعی برای حضور آن‌ها صادر شده است، نمی‌توانند در نمایشگاه کتاب حضور پیدا کنند.

به گفته سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاحیه این نمایشگاه چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۷ برگزار خواهدشد. 

او با بیان اینکه از کشورهای روسیه و مجموعه هند نمایشندگانی در نمایشگاه کتاب حضور خواهند داشت، افزود: ناشران عربستانی هم در این دوره فعالیت خواهند کرد؛ اما از چین ناشری نداریم.

اسماعیل جانعلی‌پور مدیر کمیته ناشران خارجی سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: به دلیل یکجا برگزارشدن بخش بین‌المللی و ناشران خارجی، متراژ درخواستی ناشران حدود ۱۰ درصد کاهش یافت، اما اعتراضی در این حوزه نداریم.

ستاد پیشگیری از بحران تمام بخش‌های نمایشگاه را بررسی کرده است 

مدیر کمیته اجرایی و رفاهی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اعلام اینکه در این دوره نیم طبقه شبستان از حضور ناشران بین‌المللی خالی است چراکه در رواق شرقی فعال خواهند بود، ادامه داد: نیم طبقه شامل سالن یاس خواهد بود و کتاب‌های کارنامه نشر در آنجا ارائه می‌شود.

حسین صفری با تاکید بر اینکه کلیه فعالیت‌های فرهنگی نمایشگاه در دل شبستان  انجام می‌شود، ادامه داد: در یک غرفه ۴۰۸ متری در شبستان همه برنامه‌ها اجرا می‌شود. سعی کردیم سالن‌های چادری را به حداقل برسانیم. امسال برای اولین بار فضای فرهنگی را به شبستان آوردیم.

به گفته او به بخش کودک و نوجوان چهار هزار متر افزوده شده است. در این دوره تعداد غرفه‌های خودساز افزایش یافته است و بیش از چهارهزار غرفه در نمایشگاه فعال خواهدبود. همچنین در نتیجه مذاکره با ناشران دانشگاهی، بخش فوقانی رواق غربی یعنی ۶ هزار متر به این حوزه اضافه شد. 

صفری با تاکید بر اینکه ستاد پیشگیری از بحران تمام بخش‌های نمایشگاه را بررسی کرده است، ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه کتاب کانکس‌های مادر و کودک پیش‌بینی شده، سه دستگاه کانکس مادر و کودک فعال خواهد بود. در نمایشگاه کتاب مرکز پستی نمایشگاه هم فعال خواهدبود و ناشران لازم نیست به مراکز پست مراجعه کنند.

نمایشگاه بین المللی تهران از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ماه با شعار «آینده خواندنی است» آغاز به کار می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha