۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۵۳
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85103911
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرمانده ارتش پاکستان نقش چین را در ارتقای صلح و ثبات منطقه‌ای ستود

اسلام‌آباد-ایرنا- فرمانده ارتش پاکستان و وزیر امور خارجه چین که به اسلام آباد سفر کرده است، در ملاقاتی به بررسی مهم ترین موضوعات مرتبط با همکاری های دوجانبه و مسائل منطقه ای پرداختند و طرف پاکستانی نقش چین را در ارتقای صلح و ثبات منطقه ای مورد ستایش قرار داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از تلویزیون ملی پاکستان، «چین گانگ» در جریان سفر رسمی دو روزه خود به اسلام‌آباد در حاشیه برگزاری مذاکرات راهبردی دوجانبه با پاکستان و نشست سه‌جانبه درباره افغانستان، با فرمانده ارتش پاکستان نیز به صورت جداگانه دیدار کرد.

روابط عمومی ارتش پاکستان ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ژنرال «سید عاصم منیر» فرمانده ارتش این کشور و وزیر امور خارجه چین در دیداری دوجانبه، پیرامون همکاری‌های امنیتی و دفاعی دو کشور و آخرین تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

تشدید حملات تروریستی علیه مهندسان چینی حاضر در پروژه‌های مشترک اقتصادی با پاکستان یکی از چالش‌هایی است که اسلام‌آباد طی سال‌های اخیر در روابط خود با شریک دیرینه و راهبردی خود پکن با آن مواجه شده و از طرفی، چینی‌ها همواره خواستار اقدام قوی تر دولت و نهادهای امنیتی پاکستان برای تامین امنیت اتباع چینی و محافظت از طرح‌های زیرساختی و توسعه دو کشور در قلمروی پاکستان هستند.

این موضوع یکی از محورهای دیدار مهم دیپلمات بلندپایه چین در سفر به پاکستان و دیدار با نفر اول نیروهای مسلح این کشور بود. «چین گانگ» از اهتمام ویژه نیروهای مسلح پاکستان در تامین امنیت اتباع چینی و حفاظت از پروژه‌های اقتصادی در این کشور قدردانی کرد.

در بیانیه روابط عمومی ارتش پاکستان آمده است: ژنرال عاصم منیر با اعلام تعهد پاکستان برای گسترش روابط راهبردی با چین افزود که پاکستان از پروژه‌های زیرمجموعه راهبردی مشترک اقتصادی پاکستان و چین حمایت و آن را جز حیاتی ابتکار کمربند و جاده (BRI) می‌داند.

وزیر امور خارجه چین نیز پیشرفت‌های حاصله در طرح بزرگ راهروی اقتصادی چین - پاکستان را رضایت‌بخش دانست و بر تعهد پکن برای تکمیل این پروژه‌ها در پاکستان تاکید کرد.

فرمانده ارتش پاکستان، نقش چین در ارتقای صلح و ثبات منطقه‌ای را ستود. طرفین توافق کردند که همکاری های فعلی دو کشور در حوزه های دفاعی و امنیتی برای مقابله موثر با چالش های امنیتی مشترک را تقویت کنند.

طرح راهبردی راهروی مشترک اقتصادی پاکستان و چین موسوم به طرح راهروی اقتصادی چین-پاکستان از ۱۰ سال پیش بین ۲ کشور کلید خورد. از آن زمان تاکنون حملات متعددی به زیرساخت‌های این پروژه از جمله اتباع چینی مقیم پاکستان به وقوع پیوسته؛ چالشی که در برخی موارد همکاری‌های اسلام‌آباد و پکن را تحت الشعاع قرار داد.

ژنرال عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان در جریان سفر رسمی اخیر خود به پکن و دیدار با رهبران سیاسی و نظامی چین اطمینان داد که تامین امنیت اتباع چینی و محافظت از طرح‌های اقتصادی مشترک در اولویت کاری نیروهای مسلح پاکستان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha