۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۰۴
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85104136
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختلاف خانوادگی موضوع ۱۳.۷ درصد تماس ها با مرکز فوریت های اجتماعی البرز است

کرج - ایرنا - مدیر کل بهزیستی استان البرز گفت: ۱۳.۷ درصد از مجموع تماسهای مرتبط برقرار شده با خط ۱۲۳ یا همان مرکز فوریت های اجتماعی این نهاد حمایتی مربوط به اختلافات حاد خانوادگی در یکسال گذشته بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "وجیهه محمدی فلاح "روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: حدود ۶.۸ درصد این تماس ها مربوط به کودک آزاری، ۵.۶ درصد موارد همسر آزاری، ۳.۲ درصد افکار خودکشی ، ۰.۹ درصد اقدام به خودکشی، ۰.۶ درصد فرار از منزل، ۰.۶ درصد سالمند آزاری و ۰.۳ درصد معلول آزاری و مابقی فراوانی مربوط به سایر علل گزارش دریافت شده است.

مدیرکل بهزیستی البرز بیان کرد: در این مدت تعداد ۱۰ هزار و ۶۷۷ نفر فرد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی از بهزیستی خدمات تخصصی دریافت کرده اند.

وی گفت : بهزیستی استان البرز در قالب فعالیت پنج مرکز اورژانس اجتماعی در طی یکسال گذشته شامل یک مرکز اورژانس در شهر کرج و چهار مرکز در محمدشهر، ساوجبلاغ، نظرآباد و فردیس می باشد خدمات تخصصی ارایه کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز افزود: این مراکز در مجموع به ۳۷ هزار و ۳۵۶ تماس برقرار شده با خط ۱۲۳ پاسخگو بوده اند که از این تعداد هشت هزار و ۷۷۹ تماس مرتبط با فعالیت مراکز اورژانس اجتماعی بوده است.

وی اضافه کرد : همچنین یک هزار و ۲۸۵ مورد از موارد گزارش شده توسط تیم های خدمات سیار مورد بررسی و خدمت رسانی قرارگرفته و ۶۵۶ مورد نیز به مراکز مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی ارجاع شده است.

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: مجموع تعداد خدمات تخصصی ارایه شده به جامعه هدف در حدود ۶۲ هزار و ۱۱۸ مورد است که از این تعداد حدود هفت هزار مورد خدمات روانشناسی ، ۱۸ هزار مورد خدمات مددکاری و سایر موارد شامل خدمات حقوقی، تلفنی، درمانی، کار تیمی بوده است.

بهزیستی البرز ۱۵۰ هزار نفر را بصورت مستقیم و عیر مستقیم زیر پوشش حمایتی خود دارد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha