۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۵۷
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85105206
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هلال احمر و صلیب سرخ از کم‌توجهی به بحران‌های دیرین انتقاد کردند

تهران – ایرنا - به مناسبت هشت مه، مدیران سازمان‌های صلیب سرخ و هلال احمر با انتشار پیام مشترکی فرا رسیدن روز جهانی این دو نهاد را گرامی داشته و از کم‌توجهی به بحران‌های دیرینه انتقاد کردند.

به گزارش ایرنا، تارنمای صلیب سرخ امروز با انتشار این پبام و با اشاره به نقش هانری دونان سوییسی در ایجاد نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر، از تعهد تزلزل‌ناپذیر و فداکاری مثال زدنی اعضای این سازمانها برای کمک به افراد نیازمند و امدادرسانی به آسیب دیدگان بلایای طبیعی، جنگ و درگیری، شرایط اضطراری بهداشتی، آوارگی و یا مهاجرت در سراسر جهان تقدیر کرد.

در ادامه این پیام ضمن انتقاد از کاهش توجه جهانی به بحران های دیرینه و مغفول مانده، آمده است: منابع لازم برای اطمینان از تداوم کمک به نیازمندان و حفظ اقدامات محلی سازمان های بشردوستانه و کارگران مجاور جوامع آسیب دیده وجود ندارد. بلایای طبیعی و شرایط اضطراری بهداشتی در حال افزایش بوده و به مقیاس بی سابقه ای می رسند.

این پیام می افزاید: طرف‌ های درگیر در خشونت ها و درگیری‌های مسلحانه اغلب برخی از اساسی‌ترین قوانین بشردوستانه را نادیده گرفته و دسترسی سازمان‌های بشردوستانه بی ‌طرف را به افراد آسیب ‌پذیر مختل می ‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha