اجرای سند کاهش تصادفات در شهرستان شازند ابلاغ شد 

اراک - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: آمار بالای تصادفات در این شهرستان نگران کننده است، از این رو سند تدوین شده کاهش تصادفات از امروز(سه‌شنبه) اجرایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، «محسن خیرمند» روز سه‌شنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب شهرستان شازند، افزود: آمار وقوع تصادفات درون شهری و برون شهری در این شهرستان بالااست که می‌طلبد در این خصوص با یک عزم جدی نسبت به کاهش تصادفات به ویژه تصادفات جرحی و فوتی اقدامات لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: نخستین گام در راستای تحقق این هدف، شناسایی نقاط حادثه خیز و پرتصادف شهرستان از سوی دستگاه‌های متولی همچون پلیس، شهرداری و راهداری امری ضروری است و در مرحله بعد نیز اصلاح و رفع عیوب حادثه خیز مدنظر ویژه قرار گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی افزایش سرعت خودروها را از دلایل عمده بروز تصادفات عنوان کرد و گفت: جانمایی و نصب دوربین‌های کنترل سرعت، در کاهش متوسط سرعت جاده‌‍ای و شهری اثرگذار است که می طلبد شهرداری شازند و اداره کل راهداری شهرستان موضوع تهیه و نصب دوربین های کنترل سرعت را در دستور کار خود قرار دهند.

خیرمند اظهار کرد: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند تعامل و مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی است و در راستای تحقق این مهم، تدوین و ابلاغ سه سند پیشگیری و کاهش سرقت، خشونت و تصادفات بارویکرد اجرایی در شهرستان ها دستور کار ویژه این معاونت قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: در این راستا برای هر نهاد و سازمان وظایف محدود اما اثرگذاری مدون شده که در صورت توجه جدی به انجام این تکالیف، تغییرات چشمگیری در کاهش موارد احصاء شده اتفاق می‌افتد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی بیان کرد: وقوع سرقت از تجهیزات دستگاه‌های دولتی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و دستگاه قضایی در برخورد با مدیرانی که مرتکب غفلت در نگهداری از اموال دولتی شوند، هیچ گونه مسامحه‌ای نمی‌کند.

خیرمند گفت: لازم است لیستی از اموال دولتی دستگاه‌های اجرایی تهیه و ممنوعیت خرید و فروش آن به تمام صاحبان مشاغل ضایعاتی اعلام گردد تا از فروش اموال مسروقه دولتی پیشگیری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha