هواشناسی کرمانشاه نسبت به ورود یک موج بارشی هشدار نارنجی صادر کرد

کرمانشاه - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به ورود یک سامانه بارشی از امروز، سه‌شنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: موجی بارشی از امروز ، تا روز چهارشنبه جو منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد که موجب بارش طی ساعاتی از عصر امروز تا ظهر چهارشنبه و به ویژه در نیمه شمالی و نواحی شرقی استان خواهد شد.

«سعید قاسمی» افزود: ورود این موج بارشی موجب رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد و احتمالاً رگبار تگرگ در منطقه خواهد شد.

وی اضافه کرد: نیمه شمالی و نواحی شرقی استان شامل شهرستان های پاوه، روانسر، جوانرود، تازه آباد، اسلام آباد، دالاهو، کرمانشاه، سنقر، کنگاور، هرسین و صحنه بیشترین تاثیر را از این موج خواهند داشت.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه، کاهش دید و کندی در تردد وسائط نقلیه، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال برخورد صاعقه و وقوع خسارت به باغات و مزارع به دلیل رگبار تگرگ را از جمله مخاطرات این گدیده عنوان کرد.

قاسمی نسبت به پاکسازی کانال ها، خودداری از سفر و ترددهای غیر ضرور، پرهیز از صعود به ارتفاعات، استحکام پوشش گلخانه ها، توجه به پایداری شبکه های ارتباطی و خدماتی، هشدار به موقع از طریق رسانه های محلی توصیه کرد.

وی یادآور شد: به دنبال این وضعیت، در ۲ روز پایانی هفته، با استقرار وضعیتی نسبتاً پایدار در منطقه، به استثنای رشد ابر و در بعضی ساعات وزش باد ملایم، پدیده قابل ذکر دیگری برای جو استان پیش بینی نمی شود و دمای هوا که از امروز تا صبح پنجشنبه، به طور نسبی کاهش می یابد؛ از بعدازظهر پنج شنبه تا شنبه هفته آینده مجدداً افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، هشدارهای هواشناسی دارای سه سطح زرد، نارنجی و قرمز است، زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند، این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند و از سوی دیگر مسوولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

هشدار نارنجی شدت بیشتری از هشدار زرد رنگ دارد و در این نوع از هشدار پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود، هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسوول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha