فرمانده سپاه قشم: معلمان میراث داران پیامبران الهی هستند

قشم - ایرنا - فرمانده سپاه قشم گفت: معلمان میراث داران پیامبران الهی و ادامه دهنده نهضت تربیتی عظیمی هستند که انسان ها را به جایگاه والای انسانیت راهنمایی و هدایت می کنند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سپاه قشم، این مطلب را سرهنگ پاسدار حجت امیری‌کیا روز سه شنبه در جمع معلمان مدارس شهرستان مرزی قشم عنوان و اظهار کرد: آنچه از معارف و مفاهیم قرآن کریم بر می‌ آید به صراحت نشان می دهد که معلمی، تعلیم و تربیت از ویژگی ها و صفات خداوند متعال و پیامبران الهی است.

وی ادامه داد: در این کتاب آسمانی، در فصلی از اوراق زرین «تربیت انسانی»، سیمای درخشان مربیان و معلمان نام آوری چون حضرت ابراهیم خلیل الله (ع) و حضرت محمد بن عبدالله (ص) نقش بسته است.

فرمانده سپاه قشم توضیح داد: چه شایسته است که روز شهادت شمع شبستان فرهنگ این سرزمین و روز عروج و اوج شهید مرتضی مطهری را به نام «روز معلم» نامیده اند و چه خوش تر آنکه این معلم شهید، اسوه و الگوی تمامی معلمان و مربیان ایران اسلامی است.

فرمانده سپاه قشم: معلمان میراث داران پیامبران الهی هستند

سرهنگ امیری کیا اضافه کرد: شهید مطهری با درک هوشمندانه از وضعیت جامعه و مقتضیات روز با ساماندهی نیروهای انقلابی و علاقمند به حضرت امام (ره) آرایش جدیدی را در شرایط پر خفقان ناشی از اعمال سیاست های آمریکایی و غربی شاه، برای پشتوانه سازی فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی به وجود آورد.

وی گفت: این شهید روحانی و بی شک از مهم ترین و بزرگ ترین معلمان انقلاب اسلامی بود، شخصیت کم نظیری که قبل و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی در ۲ بعد مهم اصلاح انحرافات فکری و فرهنگی و پاسخگویی به شبهات و خرافات، زمینه ساز پرورش نسلی اثرگذار و کارآمد شد.

فرمانده سپاه قشم شهید مطهری را استوانه فکری و ایدئولوژیک انقلاب اسلامی معرفی کرد و افزود: این معلم شهید با الهام از فروغ اندیشه امام (ره) و تبعیت از ایشان به طراحی تفکر انقلابی و رویارویی با جریان های فکری منحرف زمانه می پرداخت.

فرمانده سپاه قشم: معلمان میراث داران پیامبران الهی هستند

وی تصریح کرد: جایگاه معلمان در نظام تعلیم و تربیت، شکوفایی استعدادهای نهفته، هدایت جامعه به سمت کمال و پیشرفت و پرورش نسل متفکر، نقاد، دغدغه‌ مند و دلسوز برای مردم و کشور، قابل مقایسه با دیگران نیست و به همین جهت ضرورت دارد تا مقام معلم که در حقیقت پاسداشت علم و دانایی است گرامی داشته شده و دغدغه‌ های آنها به خصوص در مسئله معیشت و رتبه بندی فرهنگیان زودتر به سر منزل مقصود برسد.

سرهنگ امیری کیا با اشاره به اینکه معلمان سرداران جبهه فرهنگی در ایران قوی و مقتدر هستند، بیان داشت: این رزمگاه همان میدان جنگی است که امروز مورد هجمه و تهاجم دشمنان در جنگ ترکیبی و شناختی قرار گرفته است.

وی گفت: معلمان با جهاد تبیین و جهاد امید آفرینی خود می‌ توانند نسل جوان و آینده‌ سازان کشور را با روشنگری از این توطئه‌ های پر دامنه دشمنان به سلامت عبور داده و مسیر روشن آینده را در مقابل دیدگان آنها ترسیم کنند.

فرمانده سپاه قشم: معلمان میراث داران پیامبران الهی هستند

فرمانده سپاه قشم تاکید کرد: نشاط، عزت، پیشرفت و تعالی یک جامعه به‌ پویایی عنصر فرهنگ و آموزش آن بستگی دارد که بخش مهمی از این نیاز اساسی توسط فرهنگیان و معلمان در نظام تعلیم و تزکیه انجام می‌ پذیرد و ملت رشید، متمدن و ریشه‌ دار ایران مفتخر است که در طول تاریخ علم و اندیشه همواره سرآمد علم و دانش بوده و امروزه نیز پیشرفت‌ های علمی در حوزه‌ های مختلف دانشی، گواهی بر این حقیقت است که باید تا شکل گیری کامل تمدن نوین اسلامی با قدرت و سرعت بیشتری دنبال شود.

سرهنگ حجت امیری کیا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم به مناسبت گرامیداشت هفته معلم از مدرسه حضرت خدیجه (س) دخترانه، مدرسه پرفسور حسابی (پسرانه)، اداره آموزش و پرورش بخش شهاب و حرا جزیره قشم و در اداره آموزش و پرورش شهرستان مرزی قشم بازدید از فرهنگیان بسیجی و خانواده های ایثارگر و شاهد تقدیر و تجلیل کرد.

فرمانده سپاه قشم: معلمان میراث داران پیامبران الهی هستند

به گزارش ایرنا، ۱۲ اردیبهشت ماه مصادف با روز شهادت دکتر مرتضی مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده که با عنوان هفته معلم، مقام معلم گرامی داشته می شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha