سفیران فرانسه و اتریش نقش ایران را در کمک به پناهندگان افغان ستودند

کرمان- ایرنا- دیدار سفیران یا مقام های سفارت چند کشور اروپایی با استاندار کرمان روز سه شنبه حاکی از بیان مسائل مختلف بود از جمله اینکه سفرای فرانسه و اتریش گفتند اطلاع دارند ایران خدمات زیادی به پناهندگان افغان ارائه کرده است و می کند.

به گزارش ایرنا، دیدار معاون دفتر نمایندگی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ایران به همراه سفیران سوئیس، فرانسه، اتریش و دبیر سفارت بلغارستان با محمدمهدی فداکار سکاندار دیار کریمان در دفتر استاندار برگزار شد و سفیر فرانسه در این جلسه گفت: به دنبال اتفاقاتی که در افغانستان رخ داد کشور ایران نقش بسیار زیادی در کمک به افغان‌هایی داشت که می‌خواستند از کشورشان خارج شوند و به سایر کشورها بروند.

نیکلاس رش افزود: کشور فرانسه همیشه همکاری بسیار خوبی با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد برای خدمات‌رسانی هر چه بهتر به پناهندگان داشته است.

وی بیان کرد: با دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران نیز همکاری خوبی برای خدمت‌رسانی بهتر به پناهندگان داریم.

به گزارش ایرنا جمهوری اسلامی طی چند دهه اخیر همواره میزبان اتباع مجاز و غیرمجاز افغانستان بوده است و در این مسیر هزینه های بسیار زیادی را متحمل شده و درصد بسیار زیادی از این اتباع مانند سایر شهروندان ایرانی در میان آنان زندگی می کنند و از همه حمایت های یارانه ای دولتی نیز در زندگی بهره می گیرند.

در ادامه این دیدار سفیر اتریش در ایران نیز با اشاره به اینکه در راستای ارائه خدمات به پناهندگان، کشور اتریش همیشه فعالیت های خوبی داشته است، گفت: در راستای خدمات‌رسانی به جمعیت پناهندگان بر روی کلاس‌های حرفه‌آموزی و آموزشی برای این افراد تمرکز ویژه‌ای داشته‌ایم.

ولف دیتریش هایم با اظهار امیدواری از اینکه فرصت حضور در استان کرمان برای مشاهده یکسری اقدامات و کارهای خوبی که برای پناهندگان در این استان انجام شده مفید است ادامه داد: ۲ سال پیش به دنبال اتفاقاتی که در افغانستان رخ داد و طالبان قدرت را در این منطقه به دست گرفتند بسیاری از افغان‌ها تلاش کردند از طریق ایران راه خود را برای رفتن به سایر کشورها پیدا کنند.

سفیر اتریش در ایران گفت: در همان ۲ سال پیش و بعد از سلطه طالبان بر افغانستان، علاوه بر بودجه سالانه اتحادیه اروپا برای ارائه خدمات به جمعیت پناهندگان، کشور اتریش نیز تصمیم گرفت به دنبال اتفاقات افغانستان مبلغ ۱۰ میلیون دلار اضافه بر بودجه‌ای که همیشه به امور پناهندگان اختصاص می‌دهد را به تمام کشورهایی که درگیر مقوله مهاجرت افغان‌ها هستند اختصاص دهد؛ همچنین علاوه بر اینها تعداد یک میلیون واکسن کووید ۱۹ نیز به این پناهندگان اهدا شد.

وی بیان کرد: علاوه بر خدماتی که برای پناهندگان توسط کشور اتریش انجام شده است به دنبال زلزله بم (دیماه ۱۳۸۲) نیز یکسری کارها در استان کرمان انجام دادیم و حمایت‌های خوبی داشتیم که امیدواریم یک سفر دیگر به این استان داشته باشیم تا از نزدیک با این منطقه آشنا شویم.

دیتریش هایم اظهارداشت: در حوزه انرژی‌های خورشیدی نیز یکسری فعالیت ها در رفسنجان انجام داده ایم.

در ادامه صحبت‌های سفر اتریش در ایران، استاندار کرمان نیز در همین راستا گریزی به موضوع انرژی خورشیدی در این استان زد و گفت این استان در حوزه انرژی خورشیدی یکی از بهترین نقاط در دنیاست.

فداکار بیان کرد: به دلیل زاویه تابش خورشید این استان موقعیت خوبی در حوزه انرژی خورشیدی دارد همچنین در سال، ۳۰۰ روز این استان آفتابی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha