۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۵۵
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85106231
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه: آمریکا در پرونده «ایوان گرشکویچ» تهدید و اعمال فشار می‌کند

تهران- ایرنا- معاون وزیر امور خارجه روسیه، ایالات متحده را به «تهدید و اعمال فشار» بر مسکو در مورد پرونده «ایوان گرشکویچ» خبرنگار بازداشت شده وال استریت ژورنال متهم کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، سرگئی ریابکوف بدون ذکر نحوه اعمال این فشارها، گفت: مسکو به چنین روش‌هایی توجه نمی‌کند.

ایوان گرشکویچ شهروند آمریکایی و خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال در ماه مارس (فروردین) به اتهام جاسوسی دستگیر شد؛ وی و روزنامه‌اش این اتهام را رد می‌کنند.

ایالات متحده مدعی است که او به اشتباه بازداشت شده و در تلاش برای آزادی این خبرنگار است.

ریابکوف اظهار داشت: گفت‌وگو مستلزم یافتن راه حلی است؛ در طرف آمریکایی ما فقط تلاش برای اعمال فشار و تهدید می‌بینیم. این راه انجام گفت‌وگو نیست.

وی گفت که روسیه درخواست‌ها برای دسترسی کنسولی به گرشکویچ را بدون توجه به تلاش‌ آمریکایی‌ها برای اعمال فشارها، "در شرایط کاری آرام" مورد بررسی قرار خواهد داد.

ماه گذشته، پس از آنکه واشنگتن از صدور روادید به روزنامه‌نگاران روسی که قرار بود جزء هیات همراه سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در سازمان ملل در نیویورک باشند، امتناع کرد، مسکو نیز درخواست سفارت ایالات متحده برای دیدار با گرشکویچ را رد کرد.

روابط بین مسکو و واشنگتن از زمان شروع جنگ روسیه و اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ ( ۵ اسفند ۱۴۰۰) به پایین ترین سطح خود رسیده است.

دستگیری گرشکویچ به طور گسترده در غرب به عنوان یک اهرم فشار از سوی مسکو برای تبادل زندانی تلقی می‌شود.

ریابکوف پیش‌تر گفته بود که هرگونه مبادله تنها پس از صدور حکم این پرونده در دادگاه قابل بررسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha