مدیرکل فرهنگ کرمان: کانون‌های مساجد مناطق محروم را ویژه‌تر دریابیم

کرمان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به تفاوت شرایط مساجد در مناطق محروم با مراکز استان گفت: نگاه به کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید تغییر کند و نباید همه کانون ها را به یک چشم ببینیم.

به گزارش ایرنا، محسن روحی روز سه شنبه در آیین معرفی سرپرست کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان تاکیدکرد:در راستای اجرای عدالت فرهنگی برخی کانون ها بشدت محروم و نیازمند نگاه ویژه هستند.

وی با اشاره به اهمیت مسجد در فرهنگ جامعه و تشریح سیر تاریخی و اهمیت آنها در کشور افزود: هدف نهایی فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جذب جوانان است و باید توجه جدی تر به این کانون ها انجام شود تا شاهد نقش محوری و پررنگ مساجد در محلات باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: برخی از مساجد کرمان پس از جنگ تحمیلی ۱۴ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده اند که نشان دهنده نقش محوری مساجد در حوزه فعالیت‌های دینی، مذهبی، فرهنگی است.

وی ادامه داد: مساجد پس از دفاع مقدس نیز توانسته اند نیروی انسانی را بخوبی تربیت کنند و بسیاری از مدیران امروز تربیت یافته مسجد هستند.

روحی با اشاره به اجرای طرح هایی مثل سه شنبه های تکریم و شنبه های با کتاب در کانون های مساجد بیان کرد: اجرای این طرح ها خوب است که امیدواریم با قوت ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به لزوم اجرای برنامه های فرهنگی مثل نمایش فیلم در مناطق محروم استان خاطرنشان کرد: طرح آموزش رایگان هنر در شهرستان های استان کرمان در حال اجراست که کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توانند از این ظرفیت بهره ببرند.

به گزارش ایرنا در این آیین که با حضور معاون استان های ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان برگزار شد، علی مهدی خانی به عنوان سرپرست جدید کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان معرفی و از زحمات حجت الاسلام مصطفی گرجی تقدیر به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha