انشعابات چهارگانه بیشترین درخواست دیدار مردمی مدیران کل در غرب مازندران

نوشهر- ایرنا - داده های آماری و رصد مشکلات و خواسته های مردم غرب مازندران در دیدار هفتگی روزهای سه شنبه با مدیران استانی گویای آن است که بیشترین موضوع درخواست مراجعه کنندگان در این دیدارها دریافت انشعابات آب، برق و گاز برای بناهای خارج از بافت روستایی و حریم شهری در این منطقه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، از زمان راه اندازی دفتر نمایندگی استانداری غرب مازندران، مسوولان استانی در جمع بندی دیدارهایشان با مردم این خطه از استان در گزارشی به رسانه ها اعلام کردند که علت مراجعه زیاد و ازدحام جمعیت به خاطر آن است که حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد موضوع درخواست ها از سوی مراجعه کنندگان به این دفتر دریافت انشعابات آب، برق و گاز است و باید برای این بناهای قدیمی که در گذشته در خارج از بافت روستایی و محدوده شهری ساخته شده فکر اساسی کرد.

برابر آمار بیش از ۳۰ هزار بنای مسکونی در غرب مازندران ساخته شده است که متاسفانه عمده صاحبان این بناها به علت نداشتن انشعابات به ویژه برق به صورت غیر مجاز از این انرژی استفاده می کنند و بنا به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب استان مازندران این اقدام خلافکارانه سبب شده خسارت های جبران ناپذیری به بیت المال وارد کنند.

غرب مازندران به خاطر برخورداری از موقعیت های ممتازی نظیر همسایگی با دریای خزر و جنگل های سرسبز خزری با قدمت حدود ۴۰ میلیون سال، جاذبه های طبیعی و گردشگری و آثار تاریخی و روستاهای سرسبز و آب و هوای بسیار مطلوب از دیرباز تاکنون خاستگاه میلیون ها مسافر، گردشگر و طبیعت گرد بوده است بنابراین اغلب مسافران و گردشگران ورودی به این مناطق گردشگرپذیر با توجه به این مزیت ها رغبت زیادی به داشتن ویلا یا به عبارتی خانه دوم در این منطقه دارند.

بنابراین در سال های پیش به ویژه یک دهه گذشته تاکنون گستره زیادی از اراضی باغی و کشاورزی در این منطقه تخریب، قطعه بندی و به ساخت و ساز تبدیل شد و همین سازندگان بناها امروزه یکی از مهم ترین خواسته هایشان از مسوولان امر در این دولت دریافت انشعابات آب، برق و گاز است.

پس از روی کار آمدن دولت مردمی جهادی از آنجایی که مهم ترین گفتمان و شعارهایش تمرکز زدایی، برقراری عدالت، توزیع عادلانه امکانات، خدمات و توجه به دورترین مناطق محروم بوده است بنابراین برای تحقق این گفتمان یکی از مهم ترین اقداماتش در استان مازندران که با پیگیری استاندار جهادی عملی شد راه اندازی دفتر نمایندگی استانداری غرب مازندران به مرکزیت نوشهر بوده است.

این دفتر نمایندگی استانداری مازندران در اول دی ماه سال گذشته با پیگیری استاندار، با هدف دسترسی آسان مردم غرب استان به مدیران ارشد مرکزنشین در نوشهر راه اندازی شده است.

خطرات جاده ای، طولانی شدن رسیدگی به در خواست های اداری و دسترسی نداشتن آسان به مدیران استانی از دغدغه ها و رویاهای دست نیافتنی مردم غرب مازندران بود که با شکل گیری دولت جهادی سیزدهم و استقرار این دفتر گامی موثر برای جلوگیری از تمرکز زدایی و توزیع عادلانه خدمات در این خطه غربی مازندران برداشته شد.

در آیین راه اندازی این دفتر سید محمود حسینی پور استاندار مازندران گفته بود که یکی از مهم ترین اهداف این دفتر رسیدگی به‌موقع و زودهنگام به نامه های اداری مردم غرب مازندران است.

بُعد مسافت، وقوع سوانح رانندگی، حضور نداشتن برخی مسوولان استانی در گاهی اوقات در دفتر کارشان از مسائل و دغدغه دیرینه مردم غرب مازندران بود که به اعتقاد استاندار مازندران راه اندازی این دفتر در حقیقت پاسخی به رفع نگرانی ها و رسیدگی به خواسته های مردم این خطه غربی استان بوده است.

از زمان راه اندازی این دفتر تاکنون دستکم سه هزار و ۳۰۰ نفر با استاندار و مدیران استانی دیدار داشتند و پاسخشان را از این مسوولان دریافت کردند.

افزون بر برگزاری این دیدارهای بدون واسطه با مردم غرب مازندران همچنین بسیاری از نشست های مهم با حضور مسوولان کشوری و استان های شمالی هم در این دفتر برگزار می شود و نمونه آن می توان به نشست استانداران شمالی با حضور معاون وزیر کشور و سازمان امور اجتماعی با موضوع بررسی فرهنگی و عفاف و حجاب سواحل خطه شمال کشور دراین دفتر اشاره کرد.

امروز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه هم براساس برنامه های از قبل تعریف شده مدیران استانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بهزیستی، دامپزشکی، شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران با مدیریت مدیرکل امور اجتماعی و امور فرهنگی استانداری مازندران در دفتر نمایندگی استانداری غرب مازندران در نوشهر حضور پیدا کردند و به خواسته های دست کم ۲۷۰ تن از متقاضیان که عمده خواسته آنان دریافت انشعابات آب، برق، گاز، معیشتی، وام، کمک های معیشتی و اشتغال بود پاسخ دادند.

انشعابات چهارگانه بیشترین درخواست دیدار مردمی مدیران کل در غرب مازندران

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در پایان دیدار امروز با مردم غرب مازندران در نوشهر گفت : راه اندازی این دفتر اگرچه یکی از ارزوهای دیرینه مردم خطه غرب مازندران بود و با پیگیری مسوولان جهادی به ویژه استاندار این آرزو و خواسته برآورده شد و همین که مردم پی می برند مسوولان استانی با پیمودن مسافت زیاد از مرکز استان برای پیگیری خواسته هایشان در این دفتر حضور می یابند چنین اتفاقی مایه دلگرمی و امید آفرینی آنان است.

علی رجبی وندچالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در ملاقات مردمی امروز که دست کم ۲۷۰ نفر مراجعه داشتند افزون بر آنکه به خواسته های آنان رسیدگی شد در عین حال آن دسته از متقاضیان که مشکلشان با نظر و موافقت برخی از مدیران استانی که امروز در این دیدار حضور نداشتند با ارتباط تلفنی مشکل آنان برطرف شد.

وی بابیان آنکه بیشترین درخواست مردم در این دیدار دریافت انشعابات آب، برق و گاز بود، ادامه داد : اعتقاد دارم این موضوع باید در نشستی با مسوولان استانی با ریاست استاندار مطرح و با ارایه راهکارهای اصولی برای رفع آن ریشه ای اقدام کرد و به هر شکل پرونده ساخت و سازهایی که از گذشته در انتظار این انشعابات هستند باید بسته شود.

این مسوول اظهار کرد : از میان برخی از این مراجعه کنندگان عده ای هفته های گذشته هم چنین درخواستی داشتند که ظاهرا خواسته آنان برآورده نشد به هر شکل براساس داده های آماری و رصدی که از تقاضاهای مراجعه کنندگان به این دفتر شده عمده درخواست ها در همین زمینه است اگر مورد رسیدگی قرار گیرد به نظرم مشکل عمده مردم غرب استان در این بخش برطرف شده و دیگر شاهد این ازدحام جمعیت و همهمه نخواهیم بود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت : این موضوع با مسوولان استانی به ویژه استاندار در میان گذاشته خواهد شد و افزون بر آن اداره کل بازرسی استان هم باید روی این موضوع برنامه ریزی و مشکلات را رصد کند تا پی ببرد بیشترین مشکلات و خواسته مردم غرب مازندران در کدام بخش ها است تا بتوان بتدریج این مشکلات را حل نمود.

رجبی با اعلام آنکه قدمت بیشتر این بناها مربوط به چند سال گذشته است، تاکید کرد : نباید مسوولان ادوار گذشته اجازه می دادند این بناها در اراضی کشاورزی و زراعی ساخته می شد پیشگیری بهتر از درمان است حالا که ساخته شده به هر شکل زمین کشاورزی از بین رفته است و از اینکه به متقاضی انشعابات داده نشود با این اقدام در حقیقت مسیر را برای بروز تخلفات متقاضیان هموار کرده ایم امیدوارم این موضوع در اولویت کاری مسوولان امر قرار گیرد و به زودی تعیین تکلیف شود.

غرب مازندران ۲۱ شهر، هزار و ۱۵۰ روستا و هفت شهرستان و دستکم هشتصد هزار تا یک میلیون نفر جمعیت دارد.

نور. نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر در غرب مازندران واقع شدند.

انشعابات چهارگانه بیشترین درخواست دیدار مردمی مدیران کل در غرب مازندران

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha