۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۰۲
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85192479
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روزت مبارک اما از دردها بنویس!

نوشهر- ایرنا- همچون سه شنبه‌های هر هفته ملاقات مردمی، اول وقت وارد دفتر غرب استانداری مازندران شدم، امروز نیت کردم که چهلمین نفر را برای گزارشم انتخاب کنم، قرعه به نام جوان میانسالی که به گفته خودش از اهالی منطقه لاویج بخش چمستان شهرستان نور افتاد، توی صف نوبت، از هر دری صحبت می کرد، گفتم: درخواست تان؟ گفت: روزت مبارک اما در دردها بنویس.

به گزارش ایرنا، یکی از ویژگی هایی خوب این روش ملاقات مردمی مدیران کل در دفتر غرب استانداری در نوشهر علاوه بر حل مشکلات مردم، برای ما خبرنگاران این است که نیازها و معضلات فراروی اهالی و هر شهرستانی را می شود با گفت و گوی کوتاه با هر ارباب رجوعی آسانتر جمع آوری کنی.

برای جلوگیری از اتلاف وقت و نرفتن به وادی حاشیه، او را به کنار سالن اجتماعات کشاندم، خودم را معرفی کردم، خبرنگار ایرنا هستم، درخواست من بر خلاف نوع درخواست شماها تهیه گزارش است نه دیدار با مدیران کل، تا بگویم آمده ام، کلامم را قطع کرد و گفت: روزت مبارک، از این که یک نفری در بین جمعیت روز خبرنگار را تبریک گفت متعجب شدم.

خودش را "حسین زمانی مقدم" از اهالی یکی از روستاهای منطقه لاویج بخش چمستان معرفی کرد، وارد اصل ماجرا شدم، گفتم تا به وقت ملاقات تان، توضیح دهید مشکل عمومی تان چیست؟ گفت: به شما خبرنگاران و مدیران کل مربوط می شود.

زمانی مقدم در ادامه گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد : مشکل عمومی روستاهای منطقه لاویج چمستان که مبتلابه غرب شاید حتی استان مازندران هم هست این که آنقدر غیر بومی ها یا تهرانی ها و ساکنان استان های مرکزی ایران وارد روستاهای بخش لاویج چمستان شدند که بر بافت روستا گرفته تا فرهنگ اصیل روستایی تاثیرگذاشته است.

این روستایی بخش چمستان نور اظهارداشت : با ادامه این روند به طور قطع در یک دهه آینده دیگر روستا به معنای واقعی اش را نخواهیم داشت که در واقع امروز آمده ام علاوه بر درخواست شخصی ام که مربوط زمین پدری ام که به خارج از بافت روستاست، آن را به مدیران کل استانی بگویم که این موضوع را جدی بگیرند.

وی بیان کرد : این مهاجرت بی حساب و کتاب غیر بومی ها به این منطقه یا به روستاهای غرب مازندران از دو دهه قبل شروع شده و به طور وحشتناکی ادامه دارد و روستاییان همه نگرانند چون از آب و برق و گاز و مخابرات هر روستا استفاده می کنند که پاسخگوی نیازها نیست.

زمانی مقدم ادامه داد : از یک دهه قبل به این طرف زمین های مناطق روستایی منطقه لاویج بخش چمستان ۳۰۰ برابر شده است و افزایش قیمت همچنان ادامه دارد و اگر جلوی این چالش جدی گرفته نشود باید شاهد آسیب های اجتماعی دیگر نیز باشیم.

گفت و گوی مان داشت رنگ مهاجرت غیر بومی ها به خود می گرفت که یکی صدا زد آقای زمانی مقدم؟ و ادامه درخواست هایش.

منتظر ماندم تا ملاقاتش با مدیرکل به اتمام رسید و گفت : درخواست شخصی ام پس از سالها برطرف شده و اما مشکل عمومی که مهاجرت غیر بومی ها به روستاها را به مدیران کل استان مازندران گوشزد کردم که برای حل این مشکل باید تدابیر ویژه ای اندیشید، درواقع هشدارها را دادم.

به تازگی رییس سازمان امور اراضی گفته بود: حدود ۸۰۰ هزار نفر طی دو سال اخیر به مازندران مهاجرت کرده‌اند و اگر همینطور ادامه یابد شاهد مهاجرت‌های گسترده از استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان که فرونشست‌های زیاد در آن صورت می‌گیرد، خواهیم بود.

روزت مبارک اما از دردها بنویس!

این روستایی منطقه لاویج چمستان نور معتقد است همه روستاییانی که در ملاقات عمومی سه شنبه ها به دفتر غرب استانداری مازندران می آیند باید علاوه بر درخواست های شخصی، مشکلات روستاها را در همه زمینه با مدیران کل در میان بگذارند تا شاید موثر شود.

از زمانی در گام آخر گفت و گو سبب داشتن اطلاعات جامع از منطقه و استان را پرسیدم که گفت : دانش آموخته رشته جغرافیا دانشگاه تهران هستم و بعد از اخذ مدرک در کنار والدین به کارهای کشاورزی و باغداری مشغول بود و با رضایت روزگار را می گذارند.

دفتر غرب استانداری مازندران امروز همچون سه شنبه گذشته مملو از متقاضیانی بود که از رامسر تا نور آمده بودند از هر کسی پرسیدم درخواست‌های متفاوتی داشتند و امیدوار به حل مشکلاتشان.

سی امین دیدارهای مردمی مدیران کل در دفتر غرب استانداری مازندران در نوشهر برگزار شد که به گفته مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری بیشترین موضوعات در زمینه های مسکن، وام، منابع طبیعی، شهرداری و انشعابات چهارگانه بوده است.

دفتر استانداری غرب مازندران با حضور شماری از مسوولان استانی به منظور رسیدگی به درخواست‌های مردم این خطه از استان و حل مشکلات آنان پذیرای جمع زیادی از روستاییان و شهروندوان در این منطقه بود و از آغاز فعالیت این دفتر تا امروز به درخواست حدود چهار هزار نفر در سامانه سامد استانداری مازندران ثبت شده است.

امروز سه شنبه مدیران استانی از جمله مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران به همراه مدیران کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گمرکات، منابع طبیعی و آبخیزداری غرب استان، مدیریت امور شعب بانک ملت استان، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی غرب استان از ساعت هشت صبح در دفتر غرب استانداری مازندران در نوشهر حضور یافتند و تا ساعت ۱۴ به درخواست های ۱۵۴ نفر متقاضی پاسخ دادند.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری مازندران در حاشیه دیدار چهره به چهره مدیران با اقشار مردم غرب مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: امروز علاوه بر ملاقات مردمی استاندار مازندران با مردم، تمامی ۲۲ فرماندار در نقاط مختلف استان پاسخگوی مطالبات شهروندان حوزه مدیریتی خود بودند.

اسماعیل مهرافزا افزود : دیدار چهره به چهره اقشار مردم شهرستان های غرب مازندران با حضور مدیر کل از حوالی ساعت هشت صبح تا ۱۴ عصر امروز در دفتر استانداری غرب مازندران مستقر در نوشهر انجام شد.

وی به حضور هفت مدیران کل ستادی و اجرایی در این دیدار مردمی در غرب مازندران اشاره و اضافه کرد : در این ملاقات که مراجعه‌کنندگان آن از طبقات و گروه‌های شغلی مختلف بودند، مشکلات و مطالباتی از قبیل درخواست مسکن، تسهیلات بانکی، منابع طبیعی، موضوعات مربوط به شهرداری، انشعابات چهارگانه را مطرح کردند و پس از صدور دستور از سوی مدیران کل مربوط، پیگیری‌های لازم برای حل مشکلات آنان انجام شد.

وی خاطرنشان کرد : برآیند های عملکرد دفتر غرب استانداری نشان می دهد که درخواست های مردمی به سمت مدیریت شده انجام می شود یعنی بیشتر فراوانی موضوعات در این دیدار مردمی در حوزه اختیارات مدیران کل بوده است.

روزت مبارک اما از دردها بنویس!

کارشناسان یکی از ویژگی‌های دولت مردمی سیزدهم توزیع عادلانه خدمات و رفع تبعیض و برقراری عدالت برشمردند و می گویند : دولت در رفتارش هم سعی کرده به این شعارها جامه عمل بپوشاند و نمونه آن می‌توان به راه اندازی این دفتر اشاره کرد.

از زمان راه اندازی این دفتر، استاندار مازندران طبق گزارش‌های منابع رسمی، مدت پنج بار شخصاً در این دفتر حضور پیدا کرد و از نزدیک با ریز مشکلات مردم آشنا شد و پای درد و دل آنها نشست و دستورات لازم برای رسیدگی به حل مشکلات مردم غرب مازندران صادر کرد.

دفتر نمایندگی استانداری مازندران در اول دی ماه سال گذشته با پیگیری استاندار، با هدف دسترسی آسان مردم غرب استان به مدیران ارشد مرکزنشین در نوشهر راه اندازی شده است.

خطرات جاده‌ای، طولانی شدن رسیدگی به در خواست‌های اداری و دسترسی نداشتن آسان به مدیران استانی از دغدغه‌ها و رویاهای دست نیافتنی مردم غرب مازندران بود که با شکل گیری دولت جهادی سیزدهم و استقرار این دفتر گامی مؤثر برای جلوگیری از تمرکز زدایی و توزیع عادلانه خدمات در این خطه غربی مازندران برداشته شد.

استاندار مازندران بر ضرورت دیدار چهره به چهره مسوولان با مردم استان تاکید کرد و گفت: دیدار مردمی مسوولان برای رفع مشکلات مردم رویکرد جدی دولت است.

سید محمود حسینی‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فلسفه دیدار چهره به چهره با مردم تنها بر طرف کردن موردی مشکلات آنها نیست بلکه مسوولان باید به طور مستقیم صحبت ها و دردل مردم را گوش کنند.

وی دیدار چهره به چهره را از سیاست کلان دولت سیزدهم برشمرد و ادامه داد: رئیس جمهور نیز شخصا در سفرها به استان های کشور، مستقیم با مردم ارتباط می گیرند، چراکه معتقدیم در حکمرانی اسلامی نباید فاصله بین مردم و مسئولان باشد.

استاندار مازندران با اشاره به ادامه دار بودن دیدار چهره به چهره با مردم، گفت: با ادامه این روند می توانیم مسائل مردم را بهتر درک کنیم، از طرفی در بین مردم بودن و تعامل و ارتباط نزدیک با مردم از آموزه های دینی نیز است.

غرب مازندران ۲۱ شهر، هزار و ۱۵۰ روستا و هفت شهرستان و افزون بر یک میلیون فر جمعیت دارد.

نور. نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر در غرب مازندران واقع شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha