۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85106923
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان‌شمالی: روند اجرای طرح‌های عمرانی سرعت گیرد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی با انتقاد از اینکه برخی پروژه های عمرانی استان طولانی و فرسایشی شده است گفت: با پیمانکاران متخلف برخورد شود تا روند این طرح ها سرعت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز چهارشنبه در نشست شورای فنی خراسان شمالی اظهار کرد: باید با نظارت درست بر پروژه ها از فرسایشی شدن آن جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد ما استفاده از توان و ظرفیت پیمانکاران بومی در اجرای پروژه های عمرانی است افزود: در برخورد با تخلف پیمانکاران نباید ملاحظه کاری شود و باید از صدمه به امانت مردم جلوگیری کرد.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پیمانکاران بومی باید با آموزش های لازم در زمینه مالیات و تامین اجتماعی را فرا گیرند و برگزاری دوره های آموزشی در این باره ضروری است.

وی با بیان اینکه در انعقاد قرارداد با پیمانکاران باید دقت نظر انجام شود افزود: برگزاری دوره های آموزشی برای کارفرمایان برای پیمانکاران ضروری است تا با قوانین آشنا شده و بر آن اشراف کامل داشته باشند.

حسین نژاد با اشاره به گلایه ها مبنی بر افزایش قیمت مصالح و تاثیر آن در افزایش قیمت تمام شده ساخت و ساز گفت: باید نظارت لازم انجام شود تا در اجرای پروژه ها از مصالح مرغوب و با کیفیت استفاده شود در رسیدگی به مشکلات در زمینه قیمت مصالح توجه شود که مصالح فروشان دچار مشکل نشوند.

وی خاطرنشان کرد: پیمانکاران، بازوان قوی دولت در اجرای پروژه محسوب می شوند و باید شرایط بهتری برای فعالیت این قشر ایجاد کرد.

استفاده از توان پیمانکاران بومی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی هم در این نشست با تاکید بر اینکه همت و رویکرد استان در استفاده از توان پیمانکاران بومی در اجرای پروژه های عمرانی است گفت: پیمانکاران استان توانمند و دارای صلاحیت هستند.

مهدی رشیدی اظهار کرد: سال های ابتدایی تشکیل استان بسیاری از پروژه های عمرانی این خطه از کشور به پیمانکاران غیربومی استان های مجاور و یا استان تهران واگذار شد اما به تدریج شاهد اجرای پروژه های مختلف به وسیله پیمانکاران بومی استان بودیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مشکلات موجود پیمانکاران و کارفرمایان در اجرای کارها گفت: قانون مناقصات، قانون محکمی است و اگر بر اساس قانون عمل شود، مشکل اختلاف و یا شکایت ایجاد نمی شود.

رشیدی گفت: از فرمانداران انتظار می رود بر روند اجرای کارهای عمرانی نظارت داشته باشند تا از بروز مشکل، شکایت و اختلاف میان کارفرمایان و پیمانکاران جلوگیری شود و مشکلات در این باره به حدقل برسد.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha