۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۰۴
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85107213
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح توسعه پایدار منظومه روستایی البرز تدوین شد

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۰۴
کد خبر: 85107213
طرح توسعه پایدار منظومه روستایی البرز تدوین شد

کرج - ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز از تدوین طرح توسعه پایدار منظومه روستایی با هدف رونق اقتصادی، تولید و اشتغال در روستاهای این استان خبرداد.

به گزارش ایرنا، علی محمدی روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: در این طرح توسعه یکپارچه و فراگیر روستاهای استان البرز در قالب شکل های محلی و ناحیه ای با تاکید بر روابط و پیوندهای روستایی و شهری دیده شده است.

وی ادامه داد: افزایش اشتغال ، کاهش نرخ بیکاری و بالا بردن سطح تولید از مهمترین چشم اندازهای طرح توسعه پایدار منظومه روستایی استان البرز است.

طرح توسعه پایدار منظومه روستایی البرز تدوین شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اجرای طرح های مصوب گروه کاری توسعه روستایی، عشایری و شهری استان البرز زمینه افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در استان فراهم می شود.
وی افزود: طرح توسعه پایدار منظومه روستایی به منظور توسعه یکپارچه فراگیر و پایدار سکونتگاه های روستایی از طریق انتظام فضایی منظومه در قالب شکل های محلی و ناحیه ای و با تاکید بر روابط و پیوندهای روستایی شهری تدوین شده است.
استان البرز دارای حدود ۳۰۰ روستا با جمعیتی بیش از ۲۰۰ هزار نفر است که در این سال ها به دلیل اجرای پروژه های تولیدی و عمرانی مهاجرت به روستاهای استان روند معکوس به خود گرفته است.

طرح توسعه پایدار منظومه روستایی البرز تدوین شد

اکنون بیش از ۱۶۰ روستای استان البرز هدف گردشگری قرار دارند ضمن آنکه اجرای طرح هادی در ۲۵۰ روستای استان ضمن توسعه این مکان به زیباسازی آنها برای جذب گردشگران انجامیده است.

اجرای طرح های بهداشتی و درمانی ، فرهنگی ، ورزشی ، مخابراتی ، آموزشی و رفاهی در بخش عمده روستاهای استان سیمای آنها را تغییر داده است.

شرکت گاز استان البرز تاکنون گازرسانی به ۱۷۰ روستای البرز را به پایان رسانده و ۱۳۰ روستای دیگر در آینده نزدیک به شبکه گاز سراسری متصل می شوند.

مهمترین درآمد روستائیان البرز از محل خدمات گردشگری ، فروش محصولات باغی ، زراعی و صنایع دستی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha