۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۲
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85107322
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفتمان جهاد تبیین می‌تواند فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل امروز منتقل کند

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با تاکید بر اهمیت گفتمان جهاد تبیین گفت: این گفتمان در مناسبت‌ها با فضاسازی و بسترهایی که ایجاد می شود، می‌تواند انتقال دهنده فرهنگ ایثار و شهادت به نسل کنونی و آینده باشد.

اسدالله عباسی روز چهارشنبه در جلسه ستاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: گفتمان جهاد و جهاد تبیین باید با کار، زندگی و ماموریت‌های ما پیوند خورده و درآمیخته شود تا بتوانیم با جان و دل احساس درونی مان را به نسلی که تشنه این آموزه‌هاست، انتقال بدهیم.

وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان باید برنامه‌های ارزشی و انقلابی استمرار یابد و هر جا که حضور داریم ادای دین کرده و مجاهدت‌های رزمندگان و فرزندان این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس و قبل و بعد آن برای نسل جوان تبیین شود.

عباسی تصریح کرد: خردادماه یکی ماندگارترین ماه‌ها در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی است که دشمنان را سرافکنده کرد و محاسبات آنها را درهم ریخت.

وی با اشاره به سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر گفت: خرمشهر به عنوان آغازگر خط پیروزی از سال ۵۷ است و باید آن را برجسته کنیم و در روایتگری از روایات والدین شهدا برای انتقال و آگاهی بخشی به نسل کنونی بهره گیریم.

وی با بیان اینکه فداکاری‌های رزمندگان باید در متون درسی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید از مطالب تکراری خودداری شود و از نظر محتوایی هم برای نسل کنونی و بویژه دهه هشتاد و نودی ها جاذبه ایجاد کنیم.

عباسی با بیان اینکه اقداماتی همچون ایجاد موزه دفاع مقدس می تواند دید فرزندان کشور را عمیق کرده و تغییر دهد، گفت: این فضاها چون راهیان نور می‌تواند بسیار در نگرش آن‌ها به انقلاب و نظام تاثیرگذار باشد.

استاندار گیلان در بخشی از سخنانش تجمعاتی که به نام صنفی در بخش های مختلف شکل می گیرد را از تلاش های شبانه روزی دشمنان برای ضربه زدن به نظام دانست و گفت: با توجه به شرایط و تلاش شبانه روزی دشمنان در ضربه به این کشور و نظام باید مسئولان و متولیان بخش‌های فرهنگی، فعالیت ها و اقدامات خود را به تناسب ذائقه نسل امروز تنوع بخشیده و اثرگذار نموده و به زبان نسل کنونی باشد تا برای آنان جذاب و تاثیر گذار باشد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha