۵۳۰ هزار نفر در دولت سیزدهم زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته‌اند

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از شتاب جذب بیمه‌شدگان این صندوق در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: از زمان استقرار دولت آقای رئیسی تاکنون ۵۳۰ هزار نفر بیمه شدگان این صندوق کشور جذب شدند که تنها ۳۱۸ هزار نفر در طول یک سال گذشته بوده است.

گزارش خبرنگار ایرنا «بیت الله برقراری» روز چهارشنبه در همایش تجلیل از مروجان و معتمدان بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان و عشایر استان کرمانشاه در تالار انتظار، همپنین از افزایش حقوق ۴۳ درصدی مستمری بگیران و ۱۹۰ درصدی حدقل بگیران این صندوق در طول سال گذشته خبر داد و افزود: در طول سال گذشته فقط ۲۲ هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه بدون ضمانت و کارهای بانکی به مستمری‌بگیران این صندوق در کشور پرداخت شده است.

وی در ادامه از مهمترین دستاوردهای این صندوق در سال جاری را افزایش کیفیت خدمات به بیمه شدگان و مستمری بگیران اعلام کرد و گفت: در این راستا به دنبال جذب بیمه شدگان بیشتر هستیم و تلاش می کنیم با کار جهادی و انقلابی به این هدف مهم برسیم.

برقراری با بیان اینکه آهنگ جذب بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان و عشایری شتاب گرفته است، تصریح کرد: اگر با جهاد تبیین مزایا و خدمات به کشاورزان و روستاییان اطلاع رسانی شود مطمئناً مورد استقبال بی نظیر مردم قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: اکنون ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در کشور عضو این صندوق هستند که از این تعداد یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر فعال می باشند.

خدمت بی منت به جامعه هدف در اولویت است

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در ادامه هدف از تشکیل این صندوق را گسترش عدالت اجتماعی و در راستای تحقق اصل ۲۹ قانون اساسی که دولت موظف است زمینه را برای بیمه همه آحاد جامعه فراهم کند، دانست.

برقراری با اشاره به حدود ۱۱ هزار شهید عشایری کشور در دفاع مقدس و زحمت و تلاش فروتنانه جامعه کشاورزان، روستاییان و عشایر، آنها را شایسته خدمت واقعی دانست زیرا در تامین استقلال کشور، امنیت غذایی و تمامیت ارضی با تمام وجود زحمت کشیده اند.

وی در ادامه وظیفه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را خدمت به این قشر دانست و گفت: برای کمک به این قشر در زمان پیری و ناتوانی، دولت کارآفرینی آنها را بر عهده گرفته و ۲ برابر بیمه شده اند یعنی ۷۰ درصد حق بیمه می پردازند.

برقراری حدود یک سوم جمعیت کشور را مشمول قرار گرفتن زیر چتر حمایتی بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان و عشایری دانست و تصریح کرد: به علاوه کشاورزان ساکن شهر و روستا و عشایر، کارگران فصلی، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و کامیون داران و زنان خانه دار می توانند زیر پوشش این بیمه قرار گیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha