پکن و رم امکان بررسی همکاری‌های مفیدتر تحت کمربند و راه را دارند

تهران -ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: پکن و رم باید پتانسیل همکاری خود را تحت «طرح کمربند و راه» تقویت و همکاری دوجانبه سودمند برای دستیابی به نتایج مفید را بررسی کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری شینهوا، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه اعلام کرد: پکن و رم باید پتانسیل همکاری خود را تحت ابتکار کمربند و راه را بررسی کرده و همکاری های سودمند دوجانبه را تقویت کنند.

وی اظهار کرد: چین و ایتالیا پس از امضای سند همکاری طرح کمربند و جاده در زمینه های مختلف مانند تجارت و رشد اقتصادی، تولید صنعتی، انرژی پاک و بازارهای شخص ثالث به نتایج ثمربخشی دست یافتند.

به گزارش ایرنا، «جورجیا ملونی» نخست‌وزیر ایتالیا به «کوین مک کارتی» رئیس کنگره آمریکا اطمینان داده که اگرچه هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است اما دولت او قصد دارد از طرح کمربند و جاده چین خارج شود.

چین و ایتالیا یادداشت تفاهمی را برای پیشبرد مشترک طرح کمربند و جاده در اسفند۱۳۹۷ امضا کردند که براساس آن دو طرف در زمینه هایی مانند محیط زیست و انرژی پایدار، کشاورزی، شهرنشینی پایدار، سلامت، هوانوردی، فناوری فضایی، زیرساخت ها و حمل و نقل با یکدیگر همکاری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha