آمریکا با حمایت از تایوان، به تمامیت ارضی چین آسیب وارد کرده است

تهران –ایرنا- وزیر امور خارجه چین گفت: آمریکا با حمایت از فعالیت‌های جدایی طلبان تایوان، باعث تضعیف نظم بین المللی شده است و به حاکمیت و تمامیت ارضی چین آسیب وارد کرده است.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت امور خارجه چین، «چین گانگ» وزیر امور خارجه چین امروز (چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت) در جریان سفر به برلین با بیان این مطلب افزود: کنفرانس پوتسدام در سال ۱۹۴۵ برای برقراری نظم بین المللی پس از جنگ جهانی دوم برگزار و بعد از برگزاری آن «اعلامیه پوتسدام» صادر شد.

وی ادامه داد: آمریکا که یکی از کشورهای امضاکننده «اعلامیه پوتسدام» است و همیشه اعلام می‌کند حافظ نظم بین المللی مبتنی بر قانون است، اما با حمایت از فعالیت‌های جدایی طلبان تایوان، باعث تضعیف نظم بین المللی شده و به حاکمیت و تمامیت ارضی چین آسیب جدی وارد کرده است.

چین می‌گوید که براساس این اعلامیه، سرزمین‌های متعلق به این کشور که توسط ژاپن در جریان جنگ جهانی دوم اشغال شده بود، باید به چین بازمی‌گشت.

چین گنگ همچنین اظهار کرد: ما باید از تاریخ درس بگیریم و در حفظ نظم بین المللی پس از جنگ کوشا باشیم، انصاف و عدالت بین المللی را رعایت کنیم و از درگیر شدن در فعالیت های جدایی طلبانه تایوان، که باعث به چالش کشیده شدن عدالت و نظم بین‌المللی می‌شود، بپرهیزیم. همچنین باید اتحاد ملی چین محقق شود.

چین گانگ همچنین در کتاب یادبود این کنفرانس نوشت: باید در حفظ نظم بین المللی پس از جنگ کوشا باشیم، صلح و رفاه جهانی را افزایش دهیم و اتحاد ملی چین را دریابیم.

آمریکا با حمایت از تایوان، به تمامیت ارضی چین آسیب وارد کرده است

به گزارش ایرنا ، «چین گانگ» که برای بازدید از آلمان به برلین سفر کرده است، با «آنالنا بائربوک»همتای آلمانی خود دیدار کرد و در روزهای آینده به فرانسه و نروژ نیز سفر خواهد کرد.

سفر وی به اروپا برای دستیابی به آتش بس در اوکراین و مذاکره با طرف‌های مربوطه در این قاره از جمله آلمان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha