برقراری پرواز عمره و عتبات عالیات از طریق فرودگاه خرم آباد در دست اقدام است

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل حج و زیارت لرستان گفت: فرودگاه شهدای خرم‌آباد برای برقراری پرواز حج و عتبات عالیات اعلام آمادگی کرده که این امر توسط تیم مدیریت ارشد استان در حال پیگیری است.

سید حمید مصطفایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: باتوجه به تعطیلی فرودگاه کرمانشاه به دلیل تعمیرات و ظرفیت بالای فرودگاه شهدای خرم آباد، فرهاد زیویار استاندار لرستان و محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی نسبت به برقراری پرواز حجاج از این فرودگاه پیگیری کردند.

وی افزود: باتوجه به زمانبندی تعیین شده از سوی سازمان حج و زیارت در خصوص پرواز زائران و اسکان آنها در کشور عربستان، اعزام حجاج تمتع از فرودگاه خرم آباد برای امسال قطعی نیست اما برای انجام سفرهای عتبات عالیات و حج عمره از ظرفیت این فرودگاه استفاده خواهد شد.

مصطفایی بیان کرد: فرودگاه شهدای خرم‌آباد زیرساخت‌ها و امکانات مناسبی برای ارائه‌ خدمات و تشریفات پروازی به حجاج بیت‌الله‌الحرام دارد و یکی از فرودگاه های خوب سطح کشور می باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته زائران لرستانی در قالب سه کاروان به خانه خدا مشرف شدند گفت: یکهزار و ۳۳۵ لرستانی امسال در قالب ۹ کاروان به سرزمین وحی مشرف می‌شوند و اولین کاروان ۶ خردادماه امسال از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران اعزام می شود.

وی ادمه داد: امسال بسیاری از افراد اعزامی به سرزمین وحی ثبت نامی سال ۱۳۹۹ هستند و بیش از ۶۰ سال دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha